Ingen text, inget kaffe

Idag gick jag upp i ottan helt frivilligt. Min vän Kattis ville att jag skulle komma över och käka gröt. Det var en riktigt god blandning hon fått ihop med nötter och olika gryn.
För några veckor sedan sov jag över här när hennes sambo var iväg på jobbresa. Då vaknade jag ännu tidigare. Dottern Lova började lalla redan klockan fem. Min morgontrötta hund som också var med tyckte att det var åt helvete för tidigt så hon surnade till och låg och morrade under täcket.
Precis som förra gången jag var här på morgonen drar Kattis igång med hot.
- Skriver du inget får du inget kaffe, säger hon.
Nu när jag frågar henne om det här handlar om utpressning svarar hon:
- En motivationshöjare skulle jag vilja kalla det.
Nu har jag krystat färdigt för idag. Tack för gröten. Sätt på kaffet.

Kommentarer
Postat av: Qlas

Kattis borde inte kasta sten i glashus. Jag har stirrat på hennes positiva graviditetstest i flera månader nu. Hon borde vara redigt jävla kaffesugen vid det här laget.

Postat av: oops

vilken service...
önskar att någon ringt och bjudit mig på gröt.

Blev en banan till frukost i "hastigheten"

2006-04-27 @ 10:51:18
URL: http://spaces.msn.com/minegoblobb/
Postat av: Terrie

Lät ju gott det där med olika gryn och nötter. Men jag skulle nog inte kunna vara utan mitt kaffe FÖRE frukosten.

2006-04-27 @ 13:38:58
Postat av: Pernilla

Ja det är sant att Kattis borde skärpa till sig snart. Nu har vi väntat för länge.

En banan till frukost låter lite lite. Men förut åt jag ofta semla till frukost. Jämför man med det så är nog banan toppen ändå.

Så du kör den varianten Terrie. Var höll du och C hus ikväll? Jag såg er inte. Ni kanske hittade på någon annan syssla hemma istället.

2006-04-27 @ 22:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback