Lasse Berghagen är för lång för att ligga i min bil

Aftonbladet ville att vi skulle ha med Papp-Lasse varje gång vi åkte till Allsång på Skansen i somras. Papp-Lasse var som det låter en fullstor Lasse Berghagen i papp.
Han fick inte plats i min bil. Vi funderade om han skulle få åka på taket eller i en egen taxibil. Det regnade så Lasse kunde inte åka på taket.
Just den gången skulle Papp-Lasse bli portad på Skansen. Jag plåtade honom vid ingången. Han stod utanför grinden och ville in.
- Jag kan ta mig in på tvären om jag vill, era pappskallar, muttrade Papp-Lasse.
På sista Allsången ställde vi Papp-Lasse i ett tält efter att han minglat runt bland en massa artister. Från tältet drog Papp-Lasse så fort vi vände ryggen åt honom.
På den tiden Lasse var programledare plåtade jag honom ganska mycket. En kväll när vi gick ute på parkeringen sprang en liten tjej fram till honom. Lasse skrev autografer och pratade glatt med henne. Tjejen började gråta. Trots att hon enbart var glad tyckte jag synd om henne. Jag har själv aldrig haft någon riktig idol, så jag har lite svårt att förstå det där. Nu läser jag en bok om fans. Dom åker runt jorden för att se sina favoriter. Några av dom tror på fullaste allvar att dom faktiskt har ett förhållande med artisterna. Det är en intressant bok, som jag för övrigt har lånat på biblioteket. Förut gjorde jag ett reportage om roliga gratisnöjen. Biblioteket är ett sådant. Man måste låna böcker ofta så att dom inte klappar igen.

Kommentarer
Postat av: Terrie

Det är intressant med människor. I höstas besökte jag en utställning på Konstcentrum. Där såg jag en dokumentärfilm som handlade om en tjej med lite annorlunda sexualitet. Hon var kär i Berlinmuren. Hon var även gift med den. Hon hamnade i kris då muren revs så klart. Hur hon mår idag vet jag inte.

2006-04-24 @ 12:26:54
Postat av: Anonym

Lasse i vårt hjärta…

2006-04-24 @ 13:17:17
Postat av: lagomtqul

Vilken bra blogg du har, återkommer gärna.

Kändisar och idoler... hm.... barn är så lättpåverkade men vuxna kan bete sig nog så underligt...
Ganska kul att vi kan leva oss in så i olika sammanhang... är själv ingen kändis freak...
Funderar just på vilken kändis jag skulle "gå igång på"... kommer inte på någon

Postat av: Pernilla

Den utställningen lät intressant. Stackars tjej. Tur att man inte har det problemet.

Tack lagomtqul. Roligt att du gillar min blogg. Då blir jag såklart glad.

2006-04-24 @ 16:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback