MC dags

Nu är det vår och motorcyklarna ska besiktas.
Förra året satt jag och suckade över det. Jag tycker att det är så nervöst att åka till bilprovningen. Nästan som att åka till tandläkaren.
När jag hade suckat tillräckligt länge erbjöd sig min vän att besikta motorcykeln åt mig.
Han fixade några småfel och körde runt lite på den.
Han skickade ett sms.
Idag har jag övningskört 30 mil med mig själv.
Sen när den var besiktad sa han:
- Det var ju skoj det här, jag ska kanske ta ett körkort jag med.
Det gick imponerande snabbt för honom att få det. Nu när han är laglig kan jag ju fråga honom igen. För jag vill inte åka till bilprovningen själv.
Kommunen måste bara sopa vägarna så att han inte ramlar och slår sig.

Kommentarer
Postat av: Terrie

Ja, du måste fixa hojen så vi kan åka tillsammans den här sommaren. Förra året blev det ju inget av för oss.

2006-04-26 @ 13:13:54
Postat av: Pernilla

Ja det var dåligt. Bättring i år!

2006-04-26 @ 13:30:06
Postat av: Mr Cool

Inget är ju omöjligt:) Ramlar jag och slår mig så ska jag stämma kommunen:)

2006-04-26 @ 14:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback