Till Elin som vill veta hur jag haft det i Barcelona

Min kompis Andreas badade bubbelpool med badsalt och fick i ögonen. Han ropade på mig.
- Ge mig den där handduken sa han och pekade.
Jag gav den till honom.
- Undra vad man ska ha den här pyttelilla handduken till, sa han och torkade sig i ansiktet.
- Arslet förstås, svarade jag.
Andreas kastade ifrån sig handduken och tyckte att jag var elak. Men jag trodde att han fattade det själv eftersom handduken hängde över bidén.

Vi bodde på hotellet som herr och fru. Andreas tyckte det var roligt och gick och kallade mig älskling.
- Det låter bra, sa jag som inte hört det ordet på länge.
- Ja jag kan köra hela kittet sa Andreas. Jag kan sucka när du vill gå in i affärer också.
Vi shoppade en hel del och fikade massor. Andreas ville dessutom se varenda byggnad och varenda park i hela Barcelona. Vi gick så det värkte i fötterna. Men inte var han nöjd när vi kom hem för det, nej för då skulle vi gå till hotellets gym och träna.
Tillslut fick jag nog. Därinne hade dom också en bubbelpool så jag gick och satte mig i den istället.
På stranden gick vi och såg jättekära ut. Inte för att vi var kära men vi tyckte att det var så roligt när folk såg surt och avundsjukt på oss.
Barcelona var mycket trevligt. Både sol och bad och storstad på en gång.

Kommentarer
Postat av: Christer

Och nu ska du till kärlekens huvudstad Rom också. Oj, oj, oj. Den lilla Rompalören finns nu också för avhämtning här.

2006-04-25 @ 11:49:54
Postat av: Pernilla

Tack, tack. Jag kommer in idag eller imogon och hämtar den.

2006-04-25 @ 11:54:36
Postat av: Qlas

Det är bra att du ligger i "träningsläger". Med lite tur kanske Andreas kan domesticera dig tillräckligt för att nån ska våga ta sig an dig på riktigt. ;) Det kan ju kanske ingå som en tillvalskurs i Connys livscoaching av dig.

Postat av: Anonym

Fest på en tisdag. Vad tycker man om det?

2006-04-25 @ 15:46:03
Postat av: Terrie

Jag ska vara lärare i en ny kurs i höst - Livskunskap heter den. Kanske du kan triangulera hos mig?? Som tillvalskurs i Livscoaching-kursen

2006-04-25 @ 15:59:16
Postat av: Pernilla

Terrie går jag inte redan den kursen hos Conny?

Fest på en tisdag är väl jättebra det. Snart börjar den.

2006-04-25 @ 16:16:04
Postat av: Terrie

Ja, men jag har en hel grupp som går min kurs. Då blir det som gruppterapi. Kul va?

2006-04-25 @ 16:39:57
Postat av: Pernilla

Ja Conny och jag kommer kanske dit vi med.

2006-04-26 @ 09:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback