Chefen vill att jag ska sminka mig

Idag är det mode i tidningen. Jag var ute med två modeller och en stylist som sprayade och pudrade dom var och varannan minut.
Vi åkte runt på bakgatorna i Stockholm och kollade in nischade svindyra butiker.
Jag fick också vara med på bild. En såkallad bylinebild som man brukar ha när man gör större reportage.
Idag när jag slog upp tidningen såg jag dom fina perfekta modellerna och bredvid dom var jag själv med opudrad näsa och tovigt hår.
- Det där var ju inte så roligt, sa jag på morgonmötet.
Chefen var inte sen att haka på.
- Du skulle ha satt lite färg i ansiktet, så att du blev lite snygg.
Jag har en liten rast nu innan nästa jobb. Jag ska kanske dra ner i gallerian och shoppa smink. Sen kan jag komma tillbaka med röda kinder som en riktig påskkärring.

Kommentarer
Postat av: Terrie

Näe...Pernilla, låt bli. Du är supersnygg ändå du

2006-08-18 @ 17:40:15
Postat av: Pernilla

Åh tack vad du e bra! ;-)

2006-08-18 @ 18:34:59
Postat av: Qlas

Jo, det så klart... Men påskkärringar är ju lite roliga de med.

Postat av: Anonym

vilken idiot-chef.

2006-08-20 @ 10:01:48
Postat av: Tess

Ja, jag håller med både Terrie och den anonyma skrivaren. Och då slipper du ju med all säkerhet alla ev fuskstämpingar på bilderna som vi kanske får leva med i framtiden.

2006-08-21 @ 10:30:57
Postat av: Tinna

Det var ju inte så snällt sagt av chefen :(

2006-09-15 @ 15:44:17
URL: http://tinnalove.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback