Han ska döda mig

Om du inte håller käften snart slår jag ihjäl dig.
Det meddelandet fick jag av Jimmy Wixtröm på msn precis när två av mina chefer gick förbi.
- Chefer, chefer, ropade jag.
Dom kom och kollade.
- Vill du stämma honom? frågade Mats som pluggar juridik.
- Jag tror det, svarade jag.
Jimmy som satt en bit bort hörde.
Senare åkte han ner med mig en bit i hissen och hoppade av vid markplan där hans bil var parkerad. Jag åkte vidare ner i garaget.
Där nere kom en bil åkandes i full fart. Den körde upp bredvid min och i den satt en idiot med vit äcklig mask för ansiktet.
- Nu blev du rädd va? skrek Jimmy.
- Nej inte ett dugg, ljög jag.
- Jag tänkte först springa ner för den sista trappan och hoppa på dig istället, men det kändes för taskigt.
- Det var ju vänligt av dig att låta bli med det, svarade jag.
- Tack, svarade Jimmy och tryckte pedalen i botten och åkte iväg.

Kommentarer
Postat av: Terrie

Usch vicken otäcking...hoppas han skämtar annars

2006-08-06 @ 18:50:42
Postat av: katarina

Nu är din tid i Stockholm över. Det är bara att komma hem igen, raka vägen unga fröken.

2006-08-06 @ 19:06:53
Postat av: Qlas

Spänning på jobbet är ju toppen. Skaffa dig en stungun och överraska honom med nästa gång han kommer farandes i garaget.

Postat av: juristen

Hälsa den där wannabeadvokaten att man inte kan stämma nån i brottmål (olaga hot, förolämpning)! Stämmer gör man i tvistemål...

2006-08-07 @ 21:31:03
Postat av: Qlas

Tack juristen för att du klargjorde det för oss ickejurister. Det kändes väldigt viktigt för Pernillas inlägg, poängen höll liksom på att gå förlorad annars. Vilken tur att det finns besserwisserjurister som kan städa upp efter wannabeadvokaternas klavertramp.

2006-08-08 @ 08:42:57
URL: http://qlasimodo.se
Postat av: Jorå

Helt rätt att berätta om det här i alla fall, fortsätt med det!

2006-08-13 @ 03:18:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback