Jul-SMS

Sasha ringde på julafton. Han var som vanligt i Tyskland och firade jul.
Han påpekade att han inte fått något god jul sms.
Sasha är rolig. Han är lika rolig i verkligheten som på tv.
Han åker omkring och uppträder på olika krogar ibland också. Jag hjälpte honom med adressen till en av Gävles krogar förut, men då fick han inget svar. Nu har jag sagt att han ska prova igen. Den här gången tycker jag nog att krogarna ska vara artiga och svara och självklart ska dom svara ja. Gävle behöver roas av Sasha. Han är bättre än jultomten.

En annan som ringde och sa att hon inte fått något jul-sms var ledarskribenten Jenny. Hon hade dock fått ett sms från mig tidigt på dagen. Hon drog nog bara en rövare och låtsades att hon skickat först.
- Vi ska kanske säga gott nytt år redan nu utifall du glömmer att skicka någonting då också, sa den lilla luringen.
Men alla vet hur Jenny är med sin telefon. Plötsligt byter hon nummer utan att informera någon. Sedan tycker hon att det blir väldigt tyst och skönt och så kan hon lunchshoppa i lugn och ro utan att någon chef ringer och stör.

Kommentarer
Postat av: Hemlig kollega

Britt Mattson är ute och smygröker!

2006-12-29 @ 17:00:55
Postat av: Snäll

Nej, jag såg henne ute på jobb alldeles nyss. Några på AB tar jobbet på allvar. Alla har inte tid att smygläsa skvallertidningar på arbetstid.Som jag hört att vissa gör.

2006-12-29 @ 17:20:05
Postat av: kollega2

Är det Pernilla som smiter undan o gör det?

2006-12-29 @ 17:21:51
Postat av: Snäll

Ja

2006-12-29 @ 17:22:04
Postat av: Pernilla

Vem handlar mat på arbetstid tro? Jag ska inte nämna något namn men det kan vara samma person som är ute och röker.

2006-12-29 @ 17:30:52
Postat av: Riddaren

Alltså, Britt är en av dom trevligaste på AB, som mej veterligen aldrig snackar skit om nån. Är du avundsjuk på henne, eller vaddå?

2006-12-29 @ 17:40:14
Postat av: Pernilla

Känner du bara Britt på Arbetarbladet tro?

2006-12-29 @ 17:41:52
Postat av: Qlas

1-0 till Pernilla!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback