Amatörpsykologer

TV-fotografen Andreas och jag brukar leka amatörpsykologer åt varandra. Just nu ligger vi på ganska rejält med våra terapitimmar. Andreas har brudproblem. Han är ledsen för att hans flow har försvunnit. Numera (den sista veckan) har liksom inte tjejerna varit så på som dom brukar. Andreas är därför lite nere. Annars lyckas han med det mest konstiga raggningarna. Hans förra tjej som förövrigt är hur gullig och snäll som helst raggade han upp i kön på ICA Skrapan i Västerås.

Vi ringer ofta och frågar varandra om råd. Han undrade tillexempel om han skulle berätta att han träffade en tjej när han var på semester. Han var nämligen helt säker på att tjejen han börjat träffa nu skulle fråga det. I min värld kommer man hur långt som helst bara man är ärlig så jag sa att han skulle berätta det. Det resulterade i ett nytt samtal dagen därpå. Det hade gått åt helvete.

En dag för några veckor sedan ringde Andreas och hade lite jobbproblem.

-       Pernilla dom säger till tjejerna att det är tre killar man ska passa sig för på mitt arbete och en av dom är tydligen jag!

Andreas var mycket förvånad över det. Han tycker själv inte att han är någon ”player”.

Andreas är en bra kille. Han är fullständigt ärlig och jag räknar honom lätt till en av mina bästa vänner. Därför är jag inte helt objektiv när jag ger honom råd. Om jag tycker tjejerna han dejtar verkar opassande så får han självklart råd därefter, då ska dom dumpas. ICA tjejen var godkänd till 100%. Tyvärr tyckte dom inte att det var riktigt rätt trots att jag såg att dom var skapta för varandra. 

Kommentarer
Postat av: Jessica Alba.

Andreas, du kan leta efter mig här ....

Postat av: Andreas

Ja, vad skall man säga... Hon är bra den där Pernilla! Den tjejen vet vad hon snackar om... he, he... Skönt att ha dig du!

Kram
Andreas

2006-02-01 @ 17:48:05
Postat av: Anonym

Jessica.. du är tyvärr inte min typ...
Andreas

2006-02-01 @ 18:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback