Skolk

Fredrik pluggar till läkare och har nu ett litet problem. Hans lärare hotar med att han inte kommer få någon examen. Han skolkade nämligen hela förra veckan. Fredrik drog till Frankrike och åkte skidor.


 

Mail från läraren: 

Jag brukar visa stor förståelse för sådana behov när folk öppet ber om ledighet, och också försöka hitta lösningar. Jag tycker däremot inte om att man bara smiter från undervisningen, och alla moment går inte att ta igen på ett lätt sätt.

Hoppas det blir fin skidåkning!


 

Sen kom ett till mail från läraren:

Jag tänker inte krångla med dig om det, men det kan bli svårt med tentan om du inte kompenserar det på något sätt (vi rättar anonymt så du behöver inte vara rädd att vi ger dig en orättvis bedömning).

Ang ledarskasexaminationen har jag fn ingen lösning utan vi får väl höra med Lennart igen. Förra terminen fick några som missat gå om.

Hörde att du är bra på att reponera fingerluxationer, och för det skall du väl ha en poäng!


 

Fredrik och jag gick nio år i grundskolan tillsammans. I lågstadiet satt han ofta och höll i bänklocket och kikade ner i sin bänk. Jag frågade vad han hade där som var så spännande. Det var tydligen en Fantomen tidning som han satt och läste.

I gymnasiet skolkade han också mycket.

-       Jag tycker inte att lärarna har någonting att lära mig, så jag behöver inte gå dit. Jag kan redan det dom lär ut.

Det konstiga är att det troligen är sant. Fredrik visste att han skulle klara sig på att göra högskoleprovet. Han hade rätt, han fick 2.0.

Fredrik verkar aldrig plugga. På sommaren åker han runt i världen och surfar och på vintern är det snowboard som gäller. Om han skulle vara hemma en helg pluggar han liksom inte då heller. Nej då åker han till Köpenhamn och går på rave.

Men han har i alla fall lärt sig det som läkarna ägnar sig mest åt… att dela ut medicin.

Vi fikade en gång och jag gick på toaletten. Som vanligt låste jag upp med en papperstuss och sparkade upp dörren för att slippa ta i handtaget. Han tyckte väl att han skulle hjälpa mig med mitt ”bacillproblem”

-       Det där kan man medicinera bort Pernilla!

Så svarar han förövrigt på det mesta som jag säger.


Kommentarer
Postat av: Terrie

Kan man medicinera bort tråkiga killar som ljuger för en också? En del borde ta ett sanningsexilir, tycker du inte?

2006-02-09 @ 21:41:55
Postat av: Fredrik

Skolk o skolk...Man måste ju få ha semester!
Eller man kanske kan kalla det studieresa?
Jag blev iaf solbränd
och lärde mig att reponera fingrar. :)
/F

2006-02-09 @ 21:48:01
Postat av: Qlas

Terrie - Man kan faktiskt medicinera bort precis vem som helst. Medicinen heter cyanid.

Postat av: Bilson

Napalm är också ett läkemedel som fungerar väl som gruppterapi.

2006-02-10 @ 10:45:44
URL: http://bilson.blogg.se
Postat av: Pernilla

Jo absolut Terrie. Ärlig ska man vara.

2006-02-10 @ 15:34:44
Postat av: Lisa

ska fredrik bli plastikkirurg? i så fall kanske man kan få lite kompisenskompispris på jordanbrösten?

2006-02-10 @ 17:55:41
Postat av: Qlas

Jag kan fixa billiga lökar åt dig Lisa. Känner en veterinär i Hökarängen som gör jobbet svart.

2006-02-10 @ 18:34:16
URL: http://qlasimodo.blogg.se/
Postat av: Kusin U

Akta dig för veterinären Lisa, för vem vill ha tuttar som tex. en tax. Pernilla´s Alice har ju inte heller så mycket att skryta med. Hoppas att Fredrik blir plastikkirurg.

2006-02-10 @ 19:03:32
Postat av: Qlas

Nu tycker jag att du är lite generaliserande U. Veterinärer har ju inte bara kunskaper om små gnagarliknande hunddjur, utan även till exempel kossor med stora svällande juver.

2006-02-11 @ 08:09:29
URL: http://qlasimodo.blogg.se/
Postat av: Terrie

Tack Qlas för tipset. Jag ska genast testa.

2006-02-12 @ 13:37:41
Postat av: Qlas

Ja gör det Terrie, bara det inte är mig du testar på... Men varför skulle du det kan man ju undra.

2006-02-12 @ 15:30:25
URL: http://qlasimodo.blogg.se/
Postat av: Kusin U

Ja, inte vet jag vad du föredrar för tuttar, men har du tänkt på att ett juver har FYRA spenar. Men det kan ju vara praktiskt om man är gravid och väntar tvillingar.

2006-02-12 @ 20:36:15
Postat av: Terrie

Nej du Qlas, du behöver inte vara orolig. Du har ju aldrig ljugit för mig vad jag vet. Tänkte ett tag om jag skulle testa på mig själv först. Men det verkar farligt så jag funderar fortfarande på en tänkbar kandidat. Han jag egentligen vill förgifta bor för långt bort så han blir besvärlig att komma åt.

2006-02-12 @ 20:48:27
Postat av: Qlas

Det känns tryggt Terrie. Du jobbar ju på ett mediaprogram, eller hur? Där har du ju resurser. Tillverka ett sånt där reklamerbjudande som bokklubbarna skickar ut, med "frimärkslappar" man skall slicka på och klistra in sina tre favoritböcker. Men du specialtillverkar ett erbjudande han du vill MEDICINERA bort inte kan motstå. Sen har du lite cya... medicin på baksidan av klisterlapparna. Vipps så var inte avståndet något problem. OBS! Provsmaka ej. Det är ingen bra idé...

2006-02-13 @ 09:54:16
URL: http://qlasimodo.blogg.se/
Postat av: Qlas

U - Så stor skillnad kan det väl inte vara på ett juver och ett bröst? Jag vet ju inte eftersom jag aldrig sett ett bröst i hela mitt liv. Men om inte annat kan man väl knipsa av tre av spenarna...

2006-02-13 @ 09:56:21
URL: http://qlasimodo.blogg.se/
Postat av: Terrie

HA HAAAAAA Qlas!
DET var ett bra förslag. Kunde inte ha kommit på nåt bättre själv. Jag ska genast sätta igång tillverkningen av reklamen. Jag vet precis vad jag ska erbjuda för specialprodukter som han ska få GRATIS... Han kommer att slicka så länge på första lappen att han kommer medicineras bort innan han hinner tänka tanken på lapp nr. två ...HA HAAAAAA

2006-02-13 @ 11:19:26
Postat av: Qlas

Nu vet du Terrie! Har du ett problem? Vem ska du kalla på? Jo, Qlasimodo!

2006-02-13 @ 18:01:05
URL: http://qlasimodo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback