Anus

En av mina vänner jobbar på datasupport. Hon har ett litet dilemma. Hon brukar hjälpa en kvinnlig kollega från Finland som heter Anu.

Min vän vet inte riktigt hur hon skulle uttrycka sig när just hennes dator gått sönder. Ska hon säga:

-       Anus dator är trasig.

Eller ska hon gå som katten kring het gröt och säga:

-       Anu har en dator som är trasig.

Själv hade jag problem när jag började jobba i Stockholm. Jag vågade knappt säga Trosa. För att tala om hur lite jag vågade säga Fittja. Nu har plötsligt alla hämningar släppt. Nu vågar jag till och med säga att en av mina vänner har bott i Lem.

(Dom som bor i Lem uttalar i och för sig ortsnamnet Leeeeem med värdens längsta E så att man inte ska kunna associera till någonting annat)

Kommentarer
Postat av: björnen

vad heter den där nakna amerikanska manliga skådisen i efternamn. Jag har glömt namnet. Nej föresten kolla nedanstående adress :)

Postat av: Ann Ahl

It's all in your head, pernilla. säkert betyder nästan alla ord något snuskigt på något av världens alla språk. Pernilla betyder kanske getsnopp på något litet indianspråk. det får vi aldrig reda på... men tänk på det nästa gång du ska presentera dig. pinsamt va?

2006-01-10 @ 13:13:44
Postat av: Bilson

Men Pernilla... Har arbetarbladet verkligen inte råd att betala 59 kronor i månaden för att din blogg ska vara utan reklam?
Eller är du helt enkelt inte värd de pengarna?

2006-01-10 @ 14:26:22
URL: http://bilson.blogg.se
Postat av: Pernilla

Ja E… jag menar Ann Ahl, jag ska tänka på det när jag presenterar mig. Lite pinsamt blir det kanske.

2006-01-10 @ 15:05:44
Postat av: Pernilla

Hej Bilson! Välkommen in ditt smarthuvud! Det är klart att jag är värd pengarna. Jag är väl värd alla pengar i världen. Jo dom har sagt att reklamen ska ryka. Jag skulle bara säga till så skulle dom fixa det. Har inte tagit tag i det bara.

2006-01-10 @ 15:09:42
Postat av: Bilson

Ååh vad skönt, då kan jag somna om igen. Jag blev lite orolig ett tag men nu känns allt bra igen.

2006-01-10 @ 15:38:55
URL: http://bilson.blogg.se
Postat av: hanna

När jag och en kursare var i Indien, brukade han ha på sig sin jacka med trycket "University of Lund" på. Men det slutade han kvickt med när några fnissande indier upplyste honom om vad Lund betyder på hindi. Mmm. Ni vet. En mycket manlig kroppsdel.

2006-01-10 @ 16:40:49
Postat av: katarina

Jag törs också säga fittja. Men det är fortfarande svårt om man är på fnissigt humör. Kram kram

2006-01-10 @ 21:00:59
URL: http://blogg.passagen.se/luktsuddis
Postat av: Ann Ahl

Hej, det är jag igen. Nu när du ändå vet vem jag är kan vi kanske fortsätta på det där med namn. för när det gäller dig har jag aldrig undrat en, eller kanske två, saker.
För det första, eftersom du heter Pernilla Wahlman, är du då syster med Pernilla Wahlgren???
Och andra frågan.... hur är det att ha Christina Schollin som morsa? Är hon sträng? Måste man leka med änglar?
hoppsan hejsan... det blev visst fler frågor än jag hade tänkt... ja, så kan det gå!
Tjaba tjena hallå!
/E... jag menar Ann Ahl

2006-01-11 @ 10:14:59
Postat av: Pernilla

Jo Ann Ahl, det är nog ganska många mer än du som inte undrat det. Här kommer svaren:
Pernilla och jag är konstigt nog inte syskon. Men om vi hade varit det så hade vi självklart inte fått leka med Christinas änglar. Det är ju porslinsprydnader. Jag tror vi skulle få mycket skäll om vi lekte med dom svindyra små sakerna.

2006-01-11 @ 17:10:59
Postat av: chun pung tien

kul för mej att heta pungf

2008-03-13 @ 13:28:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback