Fest

-   Måste man skriva Fest i rubrikraden för att du ska läsa dina mail? frågade en kollega mig.

-   Nej absolut inte! halvljög jag.

På ett av mina jobb finns ett mycket dumt mailprogram installerat. Många kollegor får tydligen upp meddelandet: ”Pernilla raderade ditt mail utan att läsa det”.

Det blir lätt en halvirriterad stämning då, men det kan inte hjälpas. För hur kul är det att läsa PM vecka 03?

Det är i och för sig en fråga jag själv inte kan svara på eftersom jag inte öppnat något sådant mail sedan 2001 när jag började där.

Igår fick jag ett nytt raderarryck. Mer än 50 mail kastades rätt i papperskorgen utan att läsas. Jag gör först en snabb överblick så att det inte är något mail som enbart riktar sig till mig och som min kollega sa… festmailen läser jag också.

Vi var på fest i lördags tillsammans och det är lite ovanligt. Inte just att vi festar för det är rätt vanligt, men att vi lägger festen på en lördag. Vanligtvis brukar vi resonera så att vi inte vill slösa bort helgen på våra kollegor så vi brukar festa mitt i veckan, men nu var det alltså ett undantag. Terrie firade nämligen sin 40-års dag då. Det var en mycket lyckad fest. Vi hade skrivit en sång till henne som vi övat in. Terrie är ofattbart nog singel så vi skrev mycket om det. Idag är hennes riktiga födelsedag. Mina kollegor bestämde att vi skulle ses klockan 8 på morgonen och äta tårta. Det är precis det man är sugen på den tiden…

Grattis Terrie! Jag tänkte att du får en liten kontaktannons här på min blogg i present!

Snygg, sexig, singel vill hitta en karl NU!

Själv tycker hon om konst, film, mc, träning och sprit.

Snälla, roliga och SMARTA, killar kan höra av sig.

Först till kvarn!

Kommentarer
Postat av: Terrie

Det var en lyckad fest! Men vad gjorde du bakom skynket? Tack för att du försöker fixa en karl åt mig. Den där kontaktannonsen...verkar jag lite schizo, eller???

2006-01-17 @ 09:45:41
Postat av: Klas

Du Pernilla.... Borde du inte fokusera på att hitta en karl åt dig själv till att börja med...? Annars blir det ju lite som med p-böterna...

Postat av: Kusin U

Kan tänka mig att alla dina kommande mail innehåller ordet FEST i rubriken, då vet man ialla fall att det blir läst.

2006-01-17 @ 10:50:18
Postat av: Pernilla

Nej Terrie du verkar inte schizo. Du verkar vara en toppentjej! En kille har redan hört av sig och undrar vem du är. Han sa att han blev nyfiken på dig, men han är tyvärr upptagen så honom strök jag på en gång.

2006-01-17 @ 14:16:51
Postat av: Pernilla

Tycker du det du Klas… Du som ska godkänna den stackarn och allt.

2006-01-17 @ 14:23:04
Postat av: Klas

Klart jag måste godkänna! Jag kan ju inte låta vilket patrask som helst ta sig an dig. Du är en alldeles för bra och fin tjej för det. Alla prospekt skall synas i sömmarna med lupp. Men oroa dig inte Pernilla. Vi hittar nån som duger åt dig... vilket år som helst.

2006-01-17 @ 14:26:30
URL: http://qlasimodo.blogg.se
Postat av: Pernilla

Ja U, det blir en del fejkfester tyvärr.

2006-01-17 @ 14:29:24
Postat av: Anonym

Är Pernilla svårfångad?

2006-01-17 @ 15:29:55
Postat av: Klas

Är man anonym kan man lika gärna lägga ner. Man kommer aldrig genom säkerhetszonen på det viset...

2006-01-17 @ 16:18:16
URL: http://qlasimodo.blogg.se
Postat av: Terrie

Tack för strykningen Pernilla. Upptagna killar göre sig icke besvär. Fast upptagna av egna intressen är bra förstås - helt enligt texten i er sång till mig.

2006-01-17 @ 19:48:16
Postat av: Sandra

Kul att du läser och svarar på mina mail iaf... :)
Vi ses på torsdag. Kram!

2006-01-23 @ 14:54:37
Postat av: Pernilla

Ja dina mail kommer jag alltid att svara på Sandra. Kram!

2006-01-23 @ 21:50:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback