Karma

En kompis berättade om sin pappas dataföretag. Det var på den tiden då man använde disketter. Pappan bad kunden som hade problem att göra en kopia av disketten och det gjorde kunden. Kunden lade disketten i kopiatorn och skickade in papperskopian. Jag berättade det för en annan kompis som skrattade och tyckte kunden var knäpp.

-   Nej jag tycker inte att kunden är knäpp sa jag. Det kan inte vara lätt att veta allt.

-   Tycker du verkligen inte att kunden är knäpp? frågade min vän.

Då var jag tvungen att erkänna att det är klart att jag tyckte det, men det råkar vara så att min vän Emlily säger åt mig ibland att jag måste tänka på min karma och det var det jag försökte göra nu genom att inte prata skit om kunden.

Nu vet jag inte hur det kommer att gå med min karma. Nu tyckte jag ju både att kunde var knäpp plus att jag drog en lögn också. Jag hoppas att det kan vägas upp av att jag bär ut flugor i glas och inte slår ihjäl mygg.  

Kommentarer
Postat av: Qlas

Undrar hur många mygg det behövs för att väga upp allt du utsatt mig för genom åren?

Postat av: Pernilla

Snacka inte skit nu Klas. Jag är så snäll så!

2006-01-27 @ 10:56:02
Postat av: Qlas

Jasså, låter det så. Då kanske jag ska dra några exempel här då? Eller?

2006-01-27 @ 10:57:24
URL: http://qlasimodo.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Mail fungerar också!

2006-01-27 @ 11:00:06
Postat av: Qlas

Men det är ju så taskigt mot alla andra läsare som då får gå och vara nyfikna på hur Pernilla egentligen beter sig...

2006-01-27 @ 11:01:58
URL: http://qlasimodo.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jag tror dom skiter i vilket...

2006-01-27 @ 11:05:14
Postat av: Qlas

Vad svamlar jag om? Pernilla har ju aldrig gjort något ont mot nån. Vet inte vad jag fick det ifrån. Måste varit förvirrad. Pernilla är det närmaste en ängel jag kommit under hela mitt liv. Förlåt!

P.s. P, du har kvar mitt kontonummer va? Sätt in den överenskomna summan där.

2006-01-27 @ 11:08:23
URL: http://qlasimodo.blogg.se/
Postat av: Kusin U

Om jag kommer ihåg rätt så vet jag en ung dam som på den tiden hon gick på dagis minnsan talade om vem som bestämde. Pernilla var inte den som hade gosedjur under armen, snarare en skiftnyckel. Men de andra barnen lärde sig fort vem som bestämde. Jag tycker ialla fall att du är snäll.

2006-01-27 @ 11:47:09
Postat av: Björnen

.... saknar min skiftnyckel, den försvann i somras!
Gossedjuren finns kvar.

2006-01-27 @ 12:01:10
Postat av: Larz Gustafsson

"Instant karma's gonna get you" (John Lennon)

Jag tror på lagen om sådd och skörd. Det talas om den i Guds Ord, Bibeln.
1 Mos 8:22, Gal 6:7-8.

2006-01-28 @ 13:49:47
Postat av: Mattias

Hej!

Har nu fått upp en ny blog =)
http://blog.serieguiden.se

Mvh / Mattias Ö

2006-01-28 @ 16:06:14
URL: http://blog.serieguiden.se
Postat av: terrie

Du kan höja din karma genom att koka kaffe TILL MIG på måndag...inte begära det omvända.
kram T

2006-01-28 @ 16:47:00
Postat av: Mats

Skulle vara kul att ha kontakt med dig. Skicka gärna ett mail eller adda mig på msn (se e-postadressen). Läs också gärna min blogg på [email protected]

Minns fortfarande när du var med mig ut till Vifors i Hamrånge för att göra Hamrånge-Alvik i kval till division III... ;-)

2006-01-28 @ 18:52:43
URL: http://sportmats.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback