Kulmage

Mitt X, Klas, har drop-in-fika på sitt arbete. Dit var jag för ett tag sedan. Konstigt kan tyckas att jag är polare med honom, men ännu konstigare är att vi satt en hel förmiddag på msn och planerade ett rån ihop. Vi planerade och planerade, men när vi nästan var färdiga drog Klas sig ur. Han påstår nämligen att han har en kulmage. (Jag har inte sett den för han suger in den så fort jag kommer)

Han kom i alla fall plötsligt på att han troligen skulle glömma dra in magen, eftersom det är mycket annat att tänka på under ett rån.

-   Jag vill ju inte att min gärningsmannaprofil ska visas upp i Efterlyst med en kulmage.

Vi la ner hela projektet.

Klas funderade på om han skulle börja på gym och jobba bort sin kulmage, men han var inte säker på om han skulle orka. Han gjorde därför ett bildmontage och klippte ut sitt huvud och klistrade fast det på en byggarkropp.

-   Man vill ju se om det är värt mödan, sa han.

När jag hälsade på ställde han i alla fall fram en hel pepparkaksburk till mig.

Var det för att han är snäll? Var det för att han vill att jag ska bli snäll? Eller var det för att han vill att jag också ska få en kulmage? Ja, jag vet inte, men gott var det. Noterade dock att han inte åt en endaste själv.

Var det kanske laxermedel på dom? I alla fall kom hans kompis Bilson och fikade med mig. Han åt en pepparkaka och när jag sträckte fram burken igen undrade han om han verkligen skulle ta en till…

Vet inte om det var en pik till mig, för jag var då troligen inne på min sjunde eller nåt sånt.

Jag pratade glatt med Bilson också, men egentligen är han en kille man bara vill gå fram och ge på käften. Bilson är medlem i mensa. Nu är det inte så att jag brukar sitta framför datorn och göra mensas ”låtsastest”, för att se om jag också kan få bli medlem. Så är det verkligen inte. Skulle jag prova så skulle jag säkerligen också bli medlem. Det är jag helt övertygad om, men jag har bara inte lust med det just nu.

Dessutom kan det ju vara så att Bilson bara hade flytflax när han gjorde sitt mensaprov. Om han skulle bli tvungen att göra det igen tror jag inte att han skulle klara det. 

Kommentarer
Postat av: Klas

Ja vad ska man säga... jag ska ta tag i den där gubbmagen snart, och bli snygg.
Kanske ska göra som Pernilla och gå till ett gym, köra lite rockring i några minuter, och sen kalla det för att ha "tränat"... Tron sägs ju kunna förflytta berg... undrar om det gäller fläskberg också?

Postat av: Geniet

Nä, Pernilla. Du klarar inte Mensaprovet. Möjligtvis födelsedagsprovet nu på söndag. Då du fyller 28 år. Pernilla vill ha massssor av presenter. De ska vara svindyra

2006-01-11 @ 16:43:29
URL: http://www.mensa.se/faq_om_mensa.html
Postat av: Pernilla

Jo men visst Klas. Jag köpte ett nytt gymkort igår. Fråga dom som jobbar där så får du höra. Jag tränar och tränar och tränar…
Hoppas du inte menar att det är jag som är fläskberget!

2006-01-11 @ 17:14:21
Postat av: Pernilla

Men fy på dig Geniet! Klart att jag skulle klara mensaprovet. Skriv inga ofördelaktiga saker om mig här tack! Ser dock fram emot din present. Jag ska inte tjuvöppna denna gång.

2006-01-11 @ 17:15:24
Postat av: Ann Ahl

förresten är mensa också ett sånt där ord som jag tyckte var himla pinsamt att säga förr. och lite nu också. man är ju rädd att drabbas av akut tungförlamning precis innan man ska säga sista bokstaven. då blir det pinsamt.
om inte jag tyckte att det var så pinsamt skulle jag bergis vara med i mensa. men nu vågar jag inte fråga om jag får göra provet ens.
ÅÅÅÅÅH vilket problem!

2006-01-11 @ 18:01:53
Postat av: Pernilla

Ja det är sant. Mensa är också lite pinsamt att säga.

2006-01-12 @ 14:14:09
Postat av: Larz Gustafsson

Jag hatar när man hetsar mot tjocka.

2006-01-28 @ 14:01:28
Postat av: Larz Gustafsson

Dessutom är gym något överreklamerat och fascistiskt.

2006-01-28 @ 14:02:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback