Mina tjuvkompisar

Idag ska jag träffa killen jag är övervakare åt. Han är i 20-årsåldern och har övervakning på grund av droger och stölder. Han har massor av brudar efter sig som bokstavligt talat förföljer honom. När vi träffades en gång förut gick vi en långpromenad med min hund. Efter ett tag märkte jag att två tjejer hängde efter oss var vi än gick.

-   Ja, jag sa att dom fick lov att hålla sig en bit bakom, en av dom vill bli tillsammans med mig, sa han.

Nyligen hade han ett litet bekymmer. Det var bestämt att hans arbetsplats skulle gå ut i strejk och då beordrade hans chef att alla minsann skulle demonstrera på torget. Någon strejkbrytare ville dom inte veta av. Men för honom var det inte alldeles lätt. Polisen hade nämligen sagt att dom inte ville se honom på stan igen.

-   Du håller dig därifrån! sa dom till honom.

Jag har varit övervakare åt flera killar i några år nu. Dom får säga att jag är deras övervakare, men jag får inte berätta att jag är övervakare åt dom. Det kan jag få sex månaders fängelse för. Det var lite halvjobbigt en gång när en kille kom in dyngfull på mitt arbete. Han stank sprit och tappade öppnade ölburkar på golvet så att ölen stänkte och rann ut. Efter att jag skickat hem honom frågade såklart mina kollegor vem det där var. Lite jobbigt att behöva svara ”en kompis”.

Den förra killen jag hade berättade om när han försökte springa ifrån polisen. Han hade också drogproblem och var då lite påverkad, så han ville först inte stanna när polisen skrek åt honom. Han var halvvägs in i skogen när han insåg att poliserna hade kondition och att det bara var att ge upp.

-   Lägg dig ner! beordrade polisen.

Men det ville inte killen. Polisen drog vapen och upprepade samma sak igen.

Killen försökte sig då på en vädjan:

-   Men schyssta då, det är ju skitigt!

Tillslut lade han sig ner i alla fall. När polisen kom fram tittade killen upp.

-   Jag är en schysst prick egentligen, sa killen.

Polisen skrattade och svarade att han minsann också var en schysst prick.

Alla killar jag har övervakat har varit schyssta prickar. Det är bara deras idéer son inte alltid är riktigt schyssta.

En gång som poliserna inte verkar ha orkat springa var när min vän Ulrikas bil blev snodd. I polisrapporten som hon fick hem stod det så här:

Vi sprang efter gärningsmännen in i skogen, men jakten avbröts på grund av grävlingsanfall. Ingen förklaring följde. (Obs! Det var inte mina killar som snodde hennes bil)

Kommentarer
Postat av: Tigern

På torsdag kan du få övervaka mig, omkl 5. :-)

2006-01-23 @ 11:47:47
Postat av: Pernilla

Tigern jag förstår inte hur dom kan låta dig ränna omkring som du gör på matcherna. Dig borde dom sätta i bur!

2006-01-23 @ 11:54:40
Postat av: f.d.kollegan

Är Pernilla och Tigern ihop?...

2006-01-23 @ 17:33:07
Postat av: Klas

Haha... den överkåte stackarn vill gärna tro det, men Pernilla förnekar. Men det är tämligen uppenbart att det finns en viss dragning åt det djuriska även hos henne.

Postat av: f.d.kollegan

Skönheten & odjuret kanske?...

2006-01-23 @ 21:09:22
Postat av: Tigern

Pernilla Jag vet att du skulle vilja ha mig i bur, och på ett ställe som bara du vet om. Du har mycket snuskiga fantasier, jag är bara en serie figur.....

Klas han sitter bara och fantiserar, i själva verket är han frustrerad över att inte kunna få utlopp för sina instängda känslor(eller är det hormonerna?) Han vill gärna att Tigern skall göra en massa snuskiga saker med just Pernilla.

2006-01-24 @ 08:21:38
Postat av: Pernilla

Shut the fuck up Tigern!

2006-01-24 @ 11:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback