QP

Inne i fotorummet på Arbetarbladet finns en polisradio som piper i tid och otid. Helst vill man stänga av den så att man får lite lugn och ro, den låter nämligen illa. Det gillar dock inte cheferna så den får stå på lite tyst. Ofta så vill poliserna kolla upp ett registreringsnummer och ropar du ut ”En QP på Bertil, Ludvig, Fredrik”.

När min kollega David började på tidningen trodde han läge att QP betydde att poliserna drog iväg till McDonald´s, för att just äta QP målet. En timme senare var det dags för Olof, Martin och Stefan att få sig ett mål i magen. David verkade inte reflektera speciellt mycket över att dom alltid åt tre och tre och att dom alltid käkade samma meny.

Jag ringde upp en vän som är polis och frågade då vad QP står för. Question Police var det tydligen. Jag tycker att dom borde säga FP istället. FP som i Fråga Polis, men troligen tycker dom inte att det låter lika coolt att prata svenska. 

Kommentarer
Postat av: Tigern

Det verkar vara mycket om poliser och andra uniformer på denna exotiska blogg. Men nu vet jag att du faller väldigt lätt för olika typer av uniformer/kostymer. Men kom ihåg att ha ryggen fri..

2006-01-18 @ 14:31:58
Postat av: Pernilla

Ha ryggen fri själv du Tiger!
Jag lovade en polare att jag skulle slå knut på din svans, men det går ju inte eftersom du är för fet! Men stryk ska du ha. Det kommer på matchen imorgon!

2006-01-18 @ 15:01:21
Postat av: Klas

Det verkar kunna bli en rolig urladdning, som får Kåberg och Oduya att se ut som korgossar, på hockeyn imorgon... Fan jag måste skaffa barnvakt och biljetter!!!

Postat av: Pernilla

Nej du behöver kanske inte någon barnvakt Klas. Tror att jag redan ändrat mig. Jag kanske inte kommer att slå Tigern trots allt. Eftersom det ryktas om att jag kanske ska få en semla av honom…

2006-01-18 @ 15:28:05
Postat av: Semlan

Ooooohhhhh!

Jag har aldrig fått något riktigt smeknamn...
Det enda jag fått heta är just Semlan!

Gissa om jag gillar Semla?

Så om han inte bjuder dig... Ja då har du härmed en inbjudan till fika med semla på lämpligt fik i staden!

Mvh /Semlan

2006-01-18 @ 16:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback