Kräfttest

Nu har jag varit på årets första kräftfest. Det var egentligen ett kräfttest, men vi fick med oss några flaskor snaps också. Jag och reportern Anna dukade upp till kräftskiva för att bjuda hela Diggeloo gänget. I testpanelen satt Pernilla Wahlgren, Jessica Andersson, Lasse Holm, Lasse Kronér och Elisabeth Andreassen.
Pernilla började äta utan att vi sagt varsågoda.
19 kräftsorter skulle testas. Vi hade åkt runt och handlat kräftor hela dagen. Svårast att få tag på var kräfthattarna.
Efter Diggeloos spelning började testerna. Dom sa att dom inte ville vara oartiga och bara gå och lägga sig när vi till och med fixat snaps, så dom bestämde sig för att festa hela natten. Klockan sex på morgonen gick vi och lade oss.
Morgonen efter skulle vi ut på flottetur. Meningen var att vi skulle plåta hela gänget igen, men Jessica hade inte sminkat sig, så det var vi tvungna att ställa in.
Vi åkte i alla fall ut på en stor flotte där vi fick lunch. Dom sjöng och var glada även då.
Efter ca 30 minuter på flotten hörde vi näcken spela.
- Gör helikoptern! skrek en av killarna på båten.
- Skräm honom inte. Vi ska inte göra så att han skäms sa Pernilla Wahlgren och blev därmed förlåten för att hon tjuvnallade på våra kräftor innan det var varsågod.

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Kräftfest, det låter sannerligen trevligt må jag säga. :) /J

Postat av: Qlas

Ja, jag har hört att alla som heter nåt med Pernilla Wahl*** är riktigt glupska satar.

2006-07-31 @ 17:13:34
URL: http://qlasimodo.se
Postat av: Pernilla

Fina bilder Jimmy!

Qlas du är bara spydig och bitter för att din semester är slut.

2006-08-01 @ 10:23:46
Postat av: Terrie

Själv har jag festat på smörstekt aborre

2006-08-01 @ 21:32:28
Postat av: JW

Alltså. Inte visste jag att du var den nya Ribbing. Underhållande läsning som alltid PW.

2006-08-03 @ 11:08:55
Postat av: Jimmy

Tack så mycket Pernilla! :) /J

2006-08-31 @ 15:07:02
URL: http://www.fotoaffischer.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback