Trasig bil

Det finns exakt hur många backar som helst i Värmland.
När jag passerade den första uppförsbacken bestämde sig min bil för att börja gå på tre cylindrar. Det resulterade i att jag knappt kunde köra 70 km i timmen.
Jag var i Arvika för att plåta Sven-Ingvars som till min förvåning var grymt bra.
Innan bilen pajade hade jag av någon anledning frågat reportern Jocke om han är en bilkille. Nej svarade han då. Ändå trixade han och bytte tändstift på min bil. Den gick då lite bättre, men det var fortfarande inte bra. På hemvägen fick jag köra om bilarna i nerförsbackarna och sedan körde dom om mig i nästa uppförsbacke. Dom svor nog en hel del över mitt körsätt.
Min chef Mats som var ner och kollade på bilen sa att det är tändkabeln det är fel på.
Men någon sådan gick inte att få tag i en söndagkväll, så det var bara för mig att sitta i soffan och kolla på fotboll hela kvällen. Sporten gick som vanligt runt med sin rosa korg för att tippa matchen. 20 kr kostade det. Jag gissade 2-1 till Italien men fick ändå inga pengar. Det är mycket annat som ska stämma in också. Ställning i halvlek, antal hörnor och tid för första hörnan.
Hela fotoredaktionen gick upp till nöje för att titta på deras stora tv. Efter ett tag började det gnällas på att jag pratade för mycket. Men när jag tystnade verkade dom tycka att det blev för tyst, så då började dom prata i munnen på varandra.
Magnus Wennman: - Italienarna är så sjukt snygga att jag blir mörkrädd.
Gunnar Seijbold: - Är du bög?
Magnus: - Nej, men skulle jag bli det så skulle jag ha en Italienare.
Stefan Jerrevång: - Jag hatar Italienare.
Magnus: - Men du ser ju ut som en Italienare.
Stefan: - Ja tror du inte att jag har fått höra det förut?

Igår på vägen hem följde en polisbil mig. Dom gjorde en QP, men det fanns minsann ingenting att anmärka på. Dom åkte efter mig lite väl länge ändå, så lite orolig hann jag bli. Det kan bero på min knackiga körning, så nu ska jag åka och köpa den där sladden.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Många dåliga bilar finns det. Köp BMW!

2006-07-10 @ 22:54:35
Postat av: Terrie

Köp en Honda Shadow :)

2006-07-12 @ 16:18:26
Postat av: Anonym

Det kan var tännspolen. har den gått under 8000 mil så får du rep gratis av renault. jag med en grön likadan typ. nyss inne på lagning....

2006-09-05 @ 22:43:24
Postat av: Pernilla

Tack för tipset! Det var den där spolen som var felet.

2006-09-06 @ 13:24:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback