Bjudmat

Lisa och jag var jättehungriga igår. Tursamt nog fick vi ett medialunchjobb. Vi skulle träffa Göran Hägglund och prata politik. Våra förberedelser handlade dock mest om maten.
- Förut hade dom jättegoda bullar, trots att det bara var en liten träff. Förstå hur god lunchen kommer att bli, sa Lisa.
Jag försökte förstå och såg framför mig ett väl dukat bord.
När vi kom in stod en skål med vitt bröd och en sallad väl blandad med skinka. Både Lisa och jag är vegetarianer. Vi tog mat ändå. Jag började bygga ett köttberg på sidan av tallriken, medan Lisa var finkänslig och åt runt alla skinkbitar.
Efter maten fick vi jordgubbar och glass. Lisa och jag fick ta bland dom första och det resulterade i att vi blev blyga och inte vågade ta så mycket som vi egentligen ville. Dom på slutet av bordet öste sina fat fulla. Vi kände oss lite lurade.

På kvällen åkte jag till Stockholm för att plåta på Resumés gala där Sveriges 99 mäktigaste mediemänniskor skulle presenteras.
Det var mycket tjat innan jag tackade ja till det jobbet, men ett av argumenten till varför jag skulle åka var att det kommer serveras god mat. Jag som fortfarande var hungrig bestämde mig då för att åka.
Väl på plats arbetade jag hela tiden, så inte hann jag få i mig mycket av den bjudmaten heller. Tre sushibitar var allt jag fick. Bildredaktören försåg mig i och för sig med jättemånga drinkbiljetter, men tyvärr till ingen nytta eftersom jag åkte bil.
Trots matfiaskot var det ett riktigt roligt jobb.
Vann hela galan och alltså är den mäktigaste mediepersonen i Sverige gjorde Leif Pagrotsky.

Kommentarer
Postat av: Qlas

Fel! Mäktigaste mediapersonen i Sverige är jag. Jag kunde bara inte komma till galan eftersom jag lovat min sambo att jag skulle vattna buskarna med flytande blåkorn.

Postat av: Skärp dig

Trasig msn eller?

2006-06-02 @ 12:24:37
Postat av: Lisa

jag kan fortfarande inte riktigt släppa Göran. kanske borde smsa honom?

2006-06-02 @ 14:43:02
Postat av: Pernilla

Klart att du ska messa Göran. Jag tror att vår kollega träffar honom idag faktiskt. Fråga henne om råd och tips.

2006-06-02 @ 16:05:48
Postat av: Kollegan

Vem kan släppa Göran...

2006-06-02 @ 16:32:47
Postat av: Kollegan igen

PW. Vill fredagsmysa nuuuuuuuuuuuuuuuu. Värsta dåligt att jag fick läsa Klick och Fredagsbilaga utan sällis. Och utan dryga kommentarer. Det känns inte rätt.

2006-06-02 @ 16:34:56
Postat av: Pernilla

Nej kollegan jag vet det. Jag satt där helt ensam med min Klicktidning. När jag försökte föreslå till mina andra kollegor att vi skulle fredagsmysa med Klick sa dom bara att dom skäms över mig för att jag läser den tidningen. Dom sa också att jag skulle gå och sätta mig i hörnet. Dom har visst inte förstått storheten med att fredagsmysa.

2006-06-03 @ 11:40:31
Postat av: Kollegan

Kulturskymning!!!
Jag läser Klick och är damn stolt över det. Ser det som att det gör min personlighet något mer komplex och intressant.

Lovar dessutom att de läser Klick i smyg. Det kräver sin kvinna att våga erkänna något sådant. Och alla är ju inte lika coolt kick assiga som du och jag PW.

2006-06-03 @ 15:41:45
Postat av: Qlas

Jag läser Kalle Anka jag...

2006-06-03 @ 21:01:37
URL: http://qlasimodo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback