Bullbråk

Nu är det bråk på Arbetarbladet. Det är fotografen Britt och nöjesredaktören Elin som är i luven på varandra.
Jag ska egentligen inte uttala mig om hur det började, men nu gör jag det i alla fall. Elin följde med mig in i fotorummet en kväll och satt och suckade när jag gjorde bilder.
- Jag vill hitta på något bus, sa hon gång på gång.
Det resulterade i falska mail, där hon bland annat anklagade Britt för att inte fokusera på dom viktigaste personerna i sina bilder.
Britt blev lite stressad över mailen. Elin hade lyckats.
- Det ska jag säga dig Elin, att det är inte lätt att stå ut i samma världsdel som dig inte, svarade Britt när hon fått veta att det var Elin som hittat på allt.

Nu har Britt utmanat Elin i bullbakning. Britt säger att hon har 20 års mer erfarenhet och att Elin säkert inte kan baka.
Elin ställde upp i vadet. Hon bakade först. Alla som smakade fick skriva betyg.
- Britt, den dåliga förloraren, satt och sa att mina bullar var så äckliga att de inte ens gick att äta, berättade Elin.
Idag ska Britt baka. Elin har bjudit in mig.
Elin säger att jag måste sucka över Britts bullar och säga att Elins förmodligen var mycket godare.
Elin ska dessutom dela ut spottkoppar till alla.

Kommentarer
Postat av: Qlas

Tänk om blaskan var lika rolig att läsa som de verkar ha när de sätter ihop den på redaktionen... Då skulle jag kanske sluta säga att jag "bara ska byta telefon" och lägga på när de ringer och vill sälja prenumerationer.

Postat av: Terrie

Ja, ni verkar vara ett roligt gäng på den där tidningen. Tur att jag inte jobbar där för då skulle jag nog förlora vadet jag har med min dotter.

2006-03-23 @ 14:12:53
URL: http://blogg.passagen.se/terrie.warren
Postat av: Bittan

Elin bakar jättegoda bullar och har en helt fantastisk ryggkliare.

2006-03-23 @ 17:08:17
Postat av: Elin

Bittan är min bästa vän
Allt annat är bara missförstånd och lögner

2006-03-23 @ 17:12:14
Postat av: Anna Lee

Apropå bullar. När ska vi fylla våra vältränade magar med fika?

2006-03-23 @ 17:12:33
Postat av: Pernilla

Å nej, säg inte att ni är vänner igen. Verkligen tråkigt ju.
Det är så roande när ni bråkar.
Ja jag vill verkligen inte skvallra, men…
Bittan vet du att Elin säger att du är lättlurad?
Och du Elin…
Vet du att Bittan säger att vi inte ska prata med dig längre?

Är det Anna Lee med fina blonda lockar?
I så fall vill jag fika NU eller imorgon, eller i helgen.
Jag vet världens bästa kolakaka.

2006-03-23 @ 17:37:28
Postat av: Fred

Bara tjejer inblandade! Catfight!!
Hur får ni ens ut en tidning? Vad finns det
för alternativ i Gävle? Finns Gävleposten?

2006-03-23 @ 18:30:39
Postat av: Pernilla

Fred det är klart att Arbetarbladet kommer ut. Här jobbar vi effektivt.
Något alternativ behövs inte. Så flyttar man hit från till exempel Stockholm så är det Arbetarbladet man ska prenumerera på.
(Hoppas någon chef läser det här och slänger på lite bonus på min nästa lön)

2006-03-23 @ 19:37:27
Postat av: elin

NÄ NU JÄVLAR!!
Nu går skam på torra land!
Det är krig igen...

2006-03-24 @ 10:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback