Bulltestet är avklarat

Bulltävlingen mellan fotografen Britt och nöjesredaktören Elin är avgjord. Britt vann.
Hennes bullar var jättegoda. Jag tog en och sedan smygtog jag en till. Elin viskade till mig att Britts bullar var mycket godare än hennes.
Elin och Britt läste själva upp betygen som var mellan ett och fem.
Britt fick femma efter femma, men plötsligt stannade hon upp.
- Vem fan har givit mig en etta?
Alla satt helt tysta.
- Vem fan har givit mig en etta upprepade Britt.
Sedan la hon till:
- Om den som givit mig en etta ger sig till känna så lovar jag baka en hel bullpåse till den personen.
Jag räckte då upp handen och erkände.
Britt såg frågande ut. Elin tittade bedjande på mig och försökte få mig att hålla tyst, men det gick inte. Jag erkände.
Innan bulltestet satte sig Elin bredvid mig och viskade fram att hon hade glömt pärlsocker på sina bullar och att Britt troligen skulle vinna stort. Hon bad mig skriva en etta för att sänka Britts medel.
- Vad får jag för det? viskade jag tillbaka.
- Du får en plats på min innelista, viskade Elin.
Ok lite lättköpt kanske, men jag är nöjd. Nu får jag ligga på innelistan plus att jag ska få en bullpåse av Britts goda bullar.

Kommentarer
Postat av: Emil

Kul att du ringer så ofta nuförtiden...

2006-03-24 @ 11:06:06
Postat av: Terrie

Det var ett fusk som gick hem må jag säga. Nu ser det ut som du behöver ringa en stund. Vi hörs av också hoppas jag. kram

Postat av: Qlas

Snacka om att spela ut kombatanterna mot varandra. Snyggt jobbat Pernilla!

2006-03-24 @ 12:44:41
URL: http://qlasimodo.se
Postat av: Pernilla

Tack Qlas!
Ja Terrie vi hörs av. Jag har ringt Emil också. Låtsades självklart att jag inte alls sett vad han skrivit. Jag kom liksom bara på att jag ville spontanringa lite.
Kram på er!

2006-03-24 @ 13:05:56
Postat av: elin

Det är inte sant. Jag sa så här:
"Kära Pernilla. Du får rösta precis hur du vill. Om du nu känner för att ge en etta så är det helt och hållet ditt beslut. Förresten tänkte jag sätta dig på innelistan, om du inte har något emot det"

2006-03-24 @ 13:22:23
Postat av: Pernilla

Whatever Elin.
Jag kanske hörde lite dåligt. :-)

2006-03-24 @ 13:54:45
Postat av: AB-Läsare

Pernilla borde bli politiker!

2006-03-24 @ 14:10:50
Postat av: Qlas

Elin - Vad ska man göra för att hamna på din inne- respektive utelista? Jag har aldrig varit på någon lista över huvud taget så jag skulle gärna ta en plats på utelistan. Jag är ganska ute faktiskt. Faktum är att jag är så ute att när jag var in på Brix för att handla lite jeans här om sistens så frågade jag expediten vart han hade de vanliga jeansen. "Hur menar du nu?", frågade han och pekade på de "konstiga" jeansen samtidigt som han fortsätter med "Det här är de vanliga jeansen." Det måste väl rendera mig en plats på din utelista...

2006-03-24 @ 14:29:57
URL: http://qlasimodo.se
Postat av: elin

Qlas: För det första är det inte en innelista egentligen... det är bara pernilla som väljer att vinkla det så. Listan heter "Bäst just nu" och den andra listan heter "sämst just nu". Så du kanske vill vara med på den sistnämnda listan då?
Hur som helst... Jag känner inte dig. Alltså har jag svårt att avgöra om du verkligen är så ute som du påstår. Och jag litar absolut inte på Pernilla.
Men mitt tips till dig är att göra något riktigt dåligt offentligt. Typ rusa in i Gävledala-studion under sändning och moona framför en chockad Karin Bökman. Fast då är risken visserligen stor att du hamnar på bäst just nu-listan i stället... och det var ju inte meningen.
Annars kan det funka med mutor. Fast det vet amn inte förrän efteråt.
Lycka till.

2006-03-24 @ 14:42:38
Postat av: Qlas

Jadu Elin... jag ska ta mig en rejäl funderare på det där, även om jag personligen tycker att det borde räcka med mitt ord på att jag verkligen är dunderute.
Jag ska ju bland annat posera i en Frölundatröja framför Gavlerinken, konserthuset och fansket eftersom jag förlorade vadet angående kvartsfinalen... hur ute är inte det? Det hela skall publiceras på min blogg med en ödmjuk ursäkt för alla mina frölundafientliga uttalanden så det är ju nästan offentligt också... HELT klart är att det är "sämst just nu".

2006-03-24 @ 14:51:18
URL: http://qlasimodo.se
Postat av: elin

Att posera i en frölunda-tröja är ungefär det vackraste en människa kan göra. Oavsett var när och hur. Du är inte ute, du är inne! Det enda som kan slå det är att posera i en blåvitt-tröja.
oops, nu dreglade jag på tangentbordet. måste torka.

2006-03-24 @ 14:59:53
Postat av: Qlas

Men dåså Elin! Då tar jag plats på din innelista då. Håll utkik på bloggen bara så kommer bilder på mig med en ful indian på bröstet inom en inte allt för avlägsen framtid. Pernilla har anmält sig som frivillig till att föreviga det hela.

2006-03-24 @ 15:18:01
URL: http://qlasimodo.se
Postat av: Bittan

Vaddå krig Elin?? Fredagkväll och jag blir alldeles svettig. Har jag gjort nåt, eller är det nån annan? Vågar man dyka upp på måndag, eller....

2006-03-24 @ 18:40:02
Postat av: Bittan

Vaddå krig Elin?? Fredagkväll och jag blir alldeles svettig. Har jag gjort nåt, eller är det nån annan? Vågar man dyka upp på måndag, eller....

2006-03-24 @ 18:40:02
Postat av: Bittand barn "fraiden"

hej, hej. ja är Britt på arbetarbladets dotter! ja heter Frida som ni kanske vet... Någon känner väl igwn mig??


Från Frida Mattsson! (0=

2006-03-24 @ 18:43:19
Postat av: bittans barn "frida"

hej, hej. ja är Britt på arbetarbladets dotter! ja heter Frida som ni kanske vet... Någon känner väl igwn mig??


Från Frida Mattsson! (0=

2006-03-24 @ 18:44:00
Postat av: Pernilla

Hej Frida Mattsson!
Påminn din mamma att hon ska baka bullar åt mig.

2006-03-24 @ 19:11:37
Postat av: Fred

Innelista i Gävle? Jag flyttar dit för att slippa alla Fadde & Linda typer. Och de som vill vara på en sådan lista har definitivt drag åt Spy Bar hållet. Du av alla människor Pernilla!! Har iofs konstaterat tidigare att Gävle vimlar av folk som hellre vill vara någon annanstans. Men, en gång bonde alltid bonde! Så det är bara att lägga ner!!!!

2006-03-24 @ 21:48:06
Postat av: Fred

Innelista i Gävle? Jag flyttar dit för att slippa alla Fadde & Linda typer. Och de som vill vara på en sådan lista har definitivt drag åt Spy Bar hållet. Du av alla människor Pernilla!! Har iofs konstaterat tidigare att Gävle vimlar av folk som hellre vill vara någon annanstans. Men, en gång bonde alltid bonde! Så det är bara att lägga ner!!!!

2006-03-24 @ 21:48:06
Postat av: Fred

Innelista i Gävle? Jag flyttar dit för att slippa alla Fadde & Linda typer. Och de som vill vara på en sådan lista har definitivt drag åt Spy Bar hållet. Du av alla människor Pernilla!! Har iofs konstaterat tidigare att Gävle vimlar av folk som hellre vill vara någon annanstans. Men, en gång bonde alltid bonde! Så det är bara att lägga ner!!!!

2006-03-24 @ 21:48:07
Postat av: Pernilla

Ja, ja Fred. Jag har troligen ramlat ur listan till nästa vecka när du flyttar hit, så då är troligen mina fötter tillbaka på jorden igen. :)
Undra om det är folket på innelistorna i Sthlm som äger och vill ha stadsjeepar och 40 tums teveapparater?

2006-03-25 @ 14:02:24
Postat av: Fred

Nä, det är jag (saknar dock Jeepen än så länge. Katta bromskloss!) och jag ligger inte på några innelistor. Jag kör "Att verka men inte synas" till skillnad från det nu så populära "Att synas men inte verka".

2006-03-25 @ 16:14:41
Postat av: Elin

Hej Frida!
Jag vet vem du är, för du vann en "Tomten rasar"-tävling i julas, eller hur?! Det var jag som var tomten den gången kan man säga...
Du kan hälsa din mamma att hon inte har något att vara rädd för. Jag är alltid jättesnäll. I alla fall så länge jag får bullar varje dag.
Vi ses nästa vecka Britt.
Moahahahahaha. Darra!

2006-03-25 @ 16:17:38
Postat av: Qlas

Pernilla kasta inte sten i glashus nu. Jag har ett x, nämner såklart inga namn, vars drömbil är en Hummer H3...

2006-03-25 @ 21:41:04
URL: http://qlasimodo.se
Postat av: Terrie

Jag platsar på Elins inne-lista för jag har varit inomhus hela helgen...

2006-03-26 @ 19:02:58
URL: http://blogg.passagen.se/terrie.warren

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback