Här kommer några irriterande I-landsproblem

Varför trycker dom i små hårda saker i ostkakan så att det plötsligt knastrar till i käften när man äter?

Varför måste många som kör om när det regnar svänga in igen två meter framför så att det stänker hur mycket vatten som helst?

Varför måste man sätta in kortet i automaten flera gånger om man ska ta ut större summor pengar? Om det är lång kö bakom börjar dom sucka och tycka att det är en stor klant som står där framme.

En tant i en kiosk i Gävle lägger alltid på lite extra pengar när man köper frimärken där. Hon säger att dom inte tjänar nåt på frimärkena annars. Hon har dessutom ingen som helst humor när man skämtar om hennes frimärkspriser. Hon surnar bara till och lägger på ännu mera nästa gång.

Min granne som spyr ut från andra våningen när han har fest. Spy på toaletten istället din idiot.

Mina vänner har också små problem.

Många var irriterade idag för att dom bara fick köpa en flaska Mackmyrawhiskey på systemet. Vissa blev utan, men inte jag. Jag har en.

Linnea hade köpt en svindyr raket som barnen förväntansfulla stod och väntade på. Grannarna var också inbjudna. Dom tände den. Raketen flög iväg och svängde in bakom uthuset. Ingen såg någonting när den smällde. Snopet.

B vill få fast lön och fast avföring.

Ja många små problem finns det i världen. Men idag skiner i alla fall solen och det har slutat snöa. Skönt.

Kommentarer
Postat av: Qlas

Polisanmäl kioskkärringen. Det är olagligt att göra prispåslag på frimärken.

Postat av: Emil

Dagens I-landsproblem...

2006-03-06 @ 13:04:37
Postat av: anonym kollega

LÖSNINGAR TILL DINA I-LANDSPROBLEM:

Varför trycker dom i små hårda saker i ostkakan så att det plötsligt knastrar till i käften när man äter?
Svar: Det är smålänningar som gör ostkakor och det är billigare med sandkorn än ägg i receptet. Därför ska vi ge upp småland och lämna det till danskarna.

Varför måste många som kör om när det regnar svänga in igen två meter framför så att det stänker hur mycket vatten som helst?
Svar: För de blir arga och irriterade när de ser din röda bild (färgpsykologi du vet). Krocka lite lätt mot dem så skärper de sig.

Varför måste man sätta in kortet i automaten flera gånger om man ska ta ut större summor pengar? Om det är lång kö bakom börjar dom sucka och tycka att det är en stor klant som står där framme.
Svar: För att man ska hinna tänka efter och inse vilken ond kapitalist man är som har så mycket pengar att man inte kan ta ut allt samtidigt. Lösningen är att bli fattig eller sy in pengarna i madrassen.

En tant i en kiosk i Gävle lägger alltid på lite extra pengar när man köper frimärken där. Hon säger att dom inte tjänar nåt på frimärkena annars. Hon har dessutom ingen som helst humor när man skämtar om hennes frimärkspriser. Hon surnar bara till och lägger på ännu mera nästa gång.
Svar: Tanten är dum. Klistra ett stort frimärke i hennes öga.

Min granne som spyr ut från andra våningen när han har fest. Spy på toaletten istället din idiot.
Svar: Häng en hink från hans balkong.

Så det var väl inte så svårt.

2006-03-06 @ 13:48:10
Postat av: The KING

Därför är jag inte med på listan:
A. Har inga problem (yeah right)
B. Räknas inte som din vän.

And the winner is....

B.M.F.

2006-03-06 @ 14:09:58
Postat av: Terrie

mitt i-landsproblem är att jag har för mycket att göra på jobbet

2006-03-06 @ 16:26:55
URL: http://blogg.passagen.se/terrie.warren
Postat av: Pernilla

Tack anonym kollega för lösningarna. Att jag inte kunde räkna ut det där själv. Jag återkommer om jag får flera små bekymmer.

The KING vill du stå på min lista över irriterande I-landsproblem eller vad?

2006-03-06 @ 16:33:30
Postat av: The KING

All publisitet är bra publisitet.

2006-03-07 @ 07:35:30
Postat av: Qlas

Mitt största i-landsproblem var, fram till i fredags, att batteriet var slut i fjärkontrollen till persiennerna på vårt rum på jobbet. Idag skiner solen och pesiennerna är upphissade så nu är mitt största i-landsproblem att fönstrena är äckligt skitiga. Pernilla kom och putsa!

2006-03-07 @ 09:02:06
URL: http://qlasimodo.blogg.se
Postat av: Pernilla

You wish...
Putsa själv Qlas!

2006-03-07 @ 10:14:54
Postat av: Qlas

Du behöver öva på lite hushållsarbete om vi ska kunna sälja in dig som blivande fru till nån vettig människa. Efterfrågan på lata och sjusovande fotografer är begränsad. ;o)

2006-03-07 @ 11:52:28
URL: http://qlasimodo.blogg.se
Postat av: elin

nu får du blogga pernilla. jag vill veta hur det går med din.... eller kan jag säga vår... nya näringsverksamhet. frågan är om vi ska börsnotera företaget direkt eller om vi ska vänta några veckor tills affärerna blomstrar ordentligt.

2006-03-07 @ 15:48:43
Postat av: Sir Shaggalot

"The KING", lär dig stava annars får du stryk....

2006-03-07 @ 18:30:59
Postat av: Pernilla

Elin jag skulle gärna blogga om det redan idag, men jag har fullt upp att träna på mina hushållssysslor. Jag lovar att skriva om det imorgon.

2006-03-07 @ 18:53:09
Postat av: Qlas

Ja Pernilla träna nu hårt så tar vi ett prov nere på mina fönster i slutet av veckan.

2006-03-07 @ 18:58:38
URL: http://qlasimodo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback