Jan Eliasson vill inte framstå som någon gorilla

Jan Eliasson blir den nya utrikesministern. I somras gick jag runt och skrattade åt honom. En jätteduktig kollega till mig intervjuade Jan. Han fick läsa det hon skrivit innan publicering. Jag kommer inte riktigt ihåg vad frågan var men han svarade i alla fall såhär:
- När jag vaknar på morgonen får jag nypa mig i mina armar.
Min kollega som själv förklarar det hela med att hon troligen suttit och tittat på hans armar medan han pratade fick till svaret såhär:
- När jag vaknar på morgonen får jag nypa mig i mina håriga armar.
Senare när dom pratade i telefonen.
Jan: Sa jag verkligen mina håriga armar?
Reportern: Nej förlåt det gjorde du inte.
Jan: Kan du inte ta bort det? Jag vill ju inte framstå som någon gorilla.
Sedan skrattade båda två i mer än fem minuter.

Kommentarer
Postat av: Vänsterbruden

Aha! Du ser. Även i de djupaste vatten finns det yta.

2006-03-27 @ 13:26:23
Postat av: Terrie

Hahaha det var roligt. Ska vi ha en rolig utrikesminister nu?? Hur ska DET gå?

Postat av: Terrie

jag menar...först en sån duktig tjej och så händer nåt så tragiskt...sen händer nåt annat tragiskt och såhar vi en sån klantig tjej...och nu ska vi ha en hårig kille...hur ska detta gå??

2006-03-27 @ 13:59:45
URL: http://blogg.passagen.se/terrie.warren
Postat av: Emil

Hahaha, den där minns jag... Men vem var det som var reporter...? Du kan väl ringa när du får tid... Kram kram

2006-03-27 @ 14:07:35
Postat av: Qlas

Hmmm... Kan man verkligen skratta i mer än fem minuter åt det där? Jag tror du överdriver precis som de gör med alla lyckliga slut i amerikanska filmer. Så det så!

2006-03-27 @ 16:30:45
URL: http://qlasimodo.se
Postat av: Pernilla

Precis vänsterbruden. Mera mode och smink åt folket.

Ja Terrie det blir spännande att se vad som händer.

Emil det var ett riktigt bra reportage du hade i DN igår. Bra jobbat!

Qlas det var vad reportern sa till mig och hon är inte en sån som ljuger.
Hennes syster lyssnade på samtalet och hon tyckte också det var konstigt.
- Det låter ju som om du e bästis med Jan, sa hon.
Dessutom borde du av någon veta att jag inte ljuger.

2006-03-27 @ 17:28:58
Postat av: Qlas

Jag har aldrig påstått att du ljuger vännen.

2006-03-27 @ 19:58:31
URL: http://qlasimodo.se
Postat av: Terrie

...och nu hörde jag i morse att Jan kommer att dubbelarbeta till i september. Det blir väl trippelarbete då för han har väl ett hem att ta hand om också eller vad tror du?

2006-03-28 @ 10:09:13
URL: http://blogg.passagen.se/terrie.warren

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback