Julklappar

Igår var det pärlplattekväll igen. Vi är ett gäng som lägger sådana tillsammans. Det är sånt som man höll på med när man gick på dagis. Jag går mest dit för att det alltid bjuds på gott fika och så sitter vi och snackar om en massa onödiga saker.
Vi kom in på julklappar vi fått från olika företag. Therese som jobbar på Sandvik berättade att dom fått en reflexväst, en varningstriangel och en kon. På intranätet dök det genast upp annonser.
”En kon bortskänkes, finns att hämta i containern utanför ingången.
En annan i klubben hade fått en mjuk portfölj från sitt företag. Dom anställda blev måttligt nöjda. Dom frågade om det fanns någon ICA påse dom kunde ta och bära hem portföljen i.
Stefan som jobbade åt kommunen fick en julgranskula. Men han påpekade att kulan låg i en väldigt fin ask.
Själv fick jag en kastrull av Arbetarbladet. Det var en bra present som jag blev glad för, men finaste klappen fick ändå Stina.
Hon fick en spahelg på Hasseludden. Då jobbade hon i och för sig på ett kooperativdagis på Östermalm.
Nu måste snön smälta bort så att det blir vår och sommar. På Aftonbladet får man till och med sommarpresenter. Jättefina sådana. Det borde alla tidningar ta efter.

Kommentarer
Postat av: Qlas

Världshistoriens sämsta julklapp fick en kompis till mig som vi kan kalla "Bill" av sin förra chef. Han fick en presentcheck på Systembolaget värd 100 riksdaler. Det som gör detta till världshistoriens absolut i särklass sämsta julklapp är att chefen själv fått denna värdecheck i 50-årspresent, vilket han dessutom säger när han räcker över den till Bill.

Chefen: -Här får du en julklapp av firman.
Bill: -Åh, tack!
Chefen: -Ja, jag fick så många såna där när jag fyllde 50, så ta den där du.

Tilläggas bör att karln dessutom är miljonär...

Postat av: Terrie

snålt sa Bill
snålt var ordet sa Bull

2006-03-14 @ 14:25:54
URL: http://blogg.passagen.se/terrie.warren
Postat av: hanna

Jag fick en rosa engångs-regncape av Aftonbladet som sommarpresent. Fick du också en sån Pernilla? Aldrig använt tror jag..

2006-03-15 @ 22:35:07
Postat av: Pernilla

Nej jag har fått badlakan, solkrämer, kepsar och en kylväska.

2006-03-16 @ 09:15:26
Postat av: Britt

Jag vet en kvinna som jobbar på Leaf eller vad det nu heter....MalacoLeaf...kanske
Dom fick i alla fall en plastväska full med godis som dom själv tillverkar.....
Kul...jävligt kul julkapp....God Jul

2006-03-16 @ 19:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback