Mindre seriös firma

Nöjesredaktören Elin har en liten firma på sidan av sitt skrivande för att dryga ut sin lön.
Hon satt och var så mallig en dag när jag gick in på hennes rum för att läsa de nyaste skvallertidningarna. Stolt höll hon upp en femkrona som hon tjänat.
Hon har en ryggkliare som hon hyr ut till sina kollegor. Det kostar 10 kr för trettio minuter.
Jag var tvungen att tvångsanmäla mig. Hon drev in mig på toaletten där hon satt upp listan. Kompispris är fem kronor, vilket inte får komma ut enligt Elin som tänker bli rik.
Jag blev besviken när jag såg hennes kliare. Det är en liten trähand som hon köpt på den billiga affären som jag tror heter tian. Man får sitta där en halvtimme och klia sig själv.
Jag tyckte hennes affärsidé sög rätt rejält så jag bestämde mig för att starta en ny firma och få tillbaka mina pengar. Jag fixade flera kontrakt på en gång. Elin blev genast avis och vill nu att vi ska dela på intäkterna från både hennes och min firma.
Tro fan det eftersom jag tjänar mycket mer.
Min firma är av mindre seriöst slag. Men jag kan skylla ifrån mig med att det inte är min ursprungsidé. Jag har snott den från en kille som jobbar med samma sak i Tyskland.
Firman heter Gosesemester. Den går ut på att man skickar sina gosedjur på semester en vecka. När veckan är slut kommer gosedjuret hem med ett brev och bilder som visar vad som hänt under vistelsen. Pengarna går officiellt till evenemang för de små djuren.

Kommentarer
Postat av: Qlas

Av din stavning att döma så drar jag slutsatsen att man även kan skicka sin gossar på semester hos dig. Man kanske rent av kan skicka sig själv? Jag är ju en gosse.

Postat av: Anonym

Nu har hon minsan rättat från gossesemester till gosesemester, så nu får man inte åka själv längre. Men Tigern kanske kvalificerar... Hon säger dessutom att hon ska ta bort min kommenter för att dölja sitt stavfel men jag klistrar isåfall in dem här igen, och eftersom jag aldrig ger upp kan hon radera i all evighet. Nu tycker ju inte jag att det är så farligt att råka kasta in ett s för mycket. Min blogg kryllar av stavfel, så jag dömer ingen. :)

2006-03-08 @ 09:52:59
Postat av: Qlas

Till och med föregående kommentar saknar ju ett a, så vad är då ett litet s att förundras över?

2006-03-08 @ 09:54:07
URL: http://qlasimodo.blogg.se
Postat av: Pernilla

Klas det var ett stavfel som jag var tvungen att rätta till. Jag vill ju inte behöva roa en massa gossar hela veckorna.

2006-03-08 @ 09:58:15
Postat av: Qlas

Varför inte kan man undra? Det är nog vad du behöver.

2006-03-08 @ 10:04:31
URL: http://qlasimodo.blogg.se
Postat av: elin

VADÅ "få tillbaka mina pengar"????
Du har ju inte betalat än!!!

SNÅLPERNILLA!

2006-03-08 @ 10:18:57
Postat av: elin

Förresten är ryggkliaren inte i trä utan i äkta plast.
Sådeså.
Förtal, är vad jag kallar dina påhopp.

2006-03-08 @ 10:21:29
Postat av: Bittan

Är listan på den där toan som det verkar hända så mycket annat på?

2006-03-08 @ 11:00:49
Postat av: elin

Ja det stämmer Bittan. Det är ju enda stället där du brukar ha vägarna förbi.
Skriv upp dig!! Det är mycket njutbart och prisvärt.

2006-03-08 @ 11:10:26
Postat av: Pernilla

Elin nu är det du som lugnar ner dig. Jag kommer in senare idag och hyr din ryggkliare. Har pengar med mig och allt. Hoppas att du har någon tid ledig!
(Obs det sista var ironi, vi vet ju alla att din firma går lite småknackigt)

2006-03-08 @ 12:27:09
Postat av: Bittan

Elin. Det finns ett gammalt talessätt : Den som sa're han va're. Ingen verkar veta vilken toa du pratar om. Men du har full koll du...
Pernilla, hej på dej. jag har haft semester.

2006-03-08 @ 12:49:13
Postat av: elin

ser fram emot det pernilla. vi ska göra ett jobb ihop du och jag ikväll också. tänk vilken lyckoträff!

2006-03-08 @ 13:14:16
Postat av: Miss Röd

Happ. Din blogg är fortfarande fab.
Blire nå Goya snart igen? Elin verkade ju i a f gilla stället ohämmat och är säkert sugen på ett återbesök. Eller är ni för upptagna företagsledare för att hinna roa er?

Vänliga hälsningar från oftast rätt arg vänsterbrud

2006-03-08 @ 13:14:45
Postat av: Pernilla

Bittan jag har saknat dig. Skönt att du är tillbaka.

Det ska bli trevligt att jobba med dig idag Elin. Hoppas det är någonting spännande vi ska ut på.

Tack ska du ha Miss Röd. Klart att vi ska på Goya snart igen. Jag tar ledigt från min firma eller så följer helt enkelt dom små djuren med ut och dansar.

2006-03-08 @ 13:26:59
Postat av: björnen

.... Pernilla får jag hyra din ryggkliare.
Tar du kort ;-)

2006-03-08 @ 13:59:22
Postat av: Terrie

undrar om dom där djuren kan tänka sig att dansa med mig

2006-03-08 @ 14:24:02
URL: http://blogg.passagen.se/terrie.warren
Postat av: Pernilla

Björnen strunta i ryggkliaren, det är ju inte min firma. Skicka iväg din nallebjörn på semester istället.

2006-03-08 @ 14:25:07
Postat av: Pernilla

Terrie du får ju alltid dansa. Inga problem för dig inte.

2006-03-08 @ 14:27:13
Postat av: elin

Björnen:
Ryggkliaren är din i en halvtimme för ynka 10 kr.
Som hittat!
Uthyrningsställe är på Arbetarbladet.

Om någon vill se en bild på ryggkliaren kan ni bara ge mig er mejladress, så är saken biff.

2006-03-08 @ 14:53:46
Postat av: Emil

Mig har du ju kliat på ryggen helt gratis... Å andra sidan göder jag dig med beröm och smicker hela tiden, så det är fan inte mer än rätt...

2006-03-08 @ 16:08:34
Postat av: X-koll

Vem kliar vem på ryggen?...

2006-03-08 @ 17:26:44
Postat av: Pernilla

Ja ingen kliar mig på ryggen i alla fall. Har nyss kommit tillbaka från ett jobb med Elin. Hon har gått hem, så nu ska jag smyga in och tjuvlåna hennes ryggkliare.

2006-03-08 @ 21:13:10
Postat av: Ola S

Jag föreslår att 8 mars får en helt ny innebörd: Internationella kliardagen!

2006-03-08 @ 22:11:44
Postat av: Pernilla

Då blir Elin glad i alla fall. Om nu inte alla kommer på att det är lika billigt att köpa en egen kliare som att låna Elins i 30 min.

2006-03-08 @ 22:14:31
Postat av: Ola S

Klåda i en halvtimme. Det låter som skabb. Vem vill låna den ryggkliaren sen..?

2006-03-08 @ 22:21:08
Postat av: Mattias

Hehe ja skabb vill man ju definitivt inte få...

2006-03-09 @ 09:45:10
URL: http://falcon.blogg.se
Postat av: elin

Ni vet inte vad ni snackar om. I det billiga priset ingår faktiskt rengöring.
Mycket hygieniskt och smart.

2006-03-09 @ 10:56:15
Postat av: Qlas

Elin, kom igen när en nackmassage och en lapdance ingår så ska jag skriva upp mig på listan.

2006-03-09 @ 11:21:22
URL: http://qlasimodo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback