Rörigt skrivbord

Min lärarkollega Conny har ett av de stökigaste skrivbord jag någonsin sett. En gång lade jag en lapp underst.
”Hör av dig till mig Conny när du hittar denna lapp. Jag vill veta dag, månad och år”
Han hade en grym tur, för han hittade den ganska snabbt.
Conny brukar säga:
- Ett rörigt skrivbord är lika med ett rörigt huvud. Vad är då ett tomt skrivbord?
Han brukar säga rätt mycket den där Conny.
Jag hade honom som lärare när jag gick media. Då sa han till mig att han försökte och jobbade mycket för att jag skulle bli en bra människa, men jag kom in lite för sent.
Några år efter jag slutat skolan ringde dom upp och undrade om jag ville jobba som fotolärare. Det har jag gjort i flera år nu. Trodde jag i alla fall.
För plötsligt har Conny ändrat sig. Nu påstår han att jag blev inringd för att han inte tänkte ge sig. Jag skulle liksom få en andra chans. Så nu går jag omkring och tror att jag är lärare, men egentligen är det bara han som försöker få lite ordning på mig.

Kommentarer
Postat av: Terrie

Jag bor granne med det skrivbordet. Mitt ser ungefär likadant ut tycker du inte

Postat av: björnen

... undrar ibland om Pernilla ÄR en lärare. Pratade med Pernilla i mobilen då hon hade en lektion!!. Bad genast att Pernilla skulle skrika rakt ut i skolsalen.
-Tyyyyst!
inte för att eleverna verkade vara högljuda, utan bara därför. Pernilla bangade ur. En riktig lärare med en uns av akturitet hade med glädje skikigt "Tyst". Men icke "fröken" Pernilla Wahlman

2006-03-13 @ 16:51:59
Postat av: Pernilla

Nej Terrie du har det städat och fint. Conny har ju flera lager.

Det hade inte varit någon vits att skrika tyst. Eleverna var ju inte ens inne när du ringde. Dessutom har jag en snäll och bra grupp. Dom behöver inte få skäll. Annat är det med dig Björnen. Du har mycket bus för dig du.

2006-03-13 @ 18:13:48
Postat av: Qlas

Själv har jag ett välorganiserat och strukturerat skrivbord där var sak har sin plats. Jag antar att jag även är fullkomlig som människa.

2006-03-13 @ 20:04:11
URL: http://qlasimodo.blogg.se
Postat av: Anders

Nu måste jag villigt erkänna att jag känner med Conny lite... Ordning är bara för idioter medans vi genier även klarar lite oordning heter det ju.

2006-03-15 @ 11:28:14
Postat av: Conny

Ja, jag har ett ganska rörigt skrivbord. MEN, det är en minutiöst organiserad och strukturerad rörighet. Det är svårt och förklara för en som inte begriper.
Pernilla är ingen lärare, jag är egentligen anställd av Socialen som arbetstränare för social kompetens och allmän livscoaching.
Jag tycker att vi stundtals gör vissa framsteg, men dom långa loven gör att vi tappar rytmen. Men, men jag är envis och har tagit på mig ett uppdrag så det får väl gå.
Hat bra Pernilla och kämpa på.

2006-03-16 @ 13:08:18
Postat av: Conny

Ja, jag har ett ganska rörigt skrivbord. MEN, det är en minutiöst organiserad och strukturerad rörighet. Det är svårt och förklara för en som inte begriper.
Pernilla är ingen lärare, jag är egentligen anställd av Socialen som arbetstränare för social kompetens och allmän livscoaching.
Jag tycker att vi stundtals gör vissa framsteg, men dom långa loven gör att vi tappar rytmen. Men, men jag är envis och har tagit på mig ett uppdrag så det får väl gå.
Hat bra Pernilla och kämpa på.

2006-03-16 @ 13:08:25
Postat av: lesbo

Ich fand gute und wichtige Informationen - dir zu danken. http://www.canaxe.org/lesbo

2007-02-28 @ 10:24:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback