Tranor blev transor i radion

Nu är våren på väg för nu börjar transorna komma till Skåne.
Så sa dom på Radio Rix igår. Det var länge sedan jag såg några transor i Gävle så här får vi nog räkna med att vintern dröjer sig kvar.

En dag när jag jobbade på Arbetarbladet ringde en transa för han hade läst om en annan transa i tidningen.
Han berättade att han kände sig ensam. Jag försökte fixa så telefontransan och tidningstransan fick kontakt så att de kunde bli polare, men jag vet tyvärr inte hur det gick.

Förut träffade jag transan Martin ”Miss Inga” Johansson. Han var med i fångarna på Fortet och berättade att hans pappa sagt:
- Om du får gå in till spindlarna så behöver du väl åtminstone inte skrika.
Det gjorde inte Miss Inga heller. Han satte sig på en spindel så den dog, sedan satte han sitt knä på en annan så det knakade. Han trodde även att han haft ihjäl en skorpion.
Fransmännen blev skitförbannade på honom. Själv sa han stolt:
- Är du nöjd nu då farsan?

Nu vill jag ha vår i Gävle. Vi måste ordna en transträff.

Kommentarer
Postat av: christer

Tror jag hoppar över transträffen. Men nu finns boken här - bara att hämta den.

2006-03-30 @ 12:10:14
Postat av: Terrie

Såg du inte transan på tåget när vi åkte till Stockholm? Det var ju ett tag sen men jag fick för mig att det var vår redan då. Så fel jag hade.

Postat av: Pernilla

Tack Christer. Jag kommer in och hämtar den senare.

Nej Terrie, det missade jag. Jag hade troligen fullt upp med att äta mitt godis då.

2006-03-30 @ 14:13:58
Postat av: Qlas

Räkna inte med mej på någon transträff... Ska ni däremot ha en tramsträff så är jag med.

2006-03-30 @ 15:02:56
URL: http://qlasimodo.se
Postat av: Terrie

ja tramsa är vi onekligen mycket bra på, så då kommer jag också

2006-03-30 @ 15:23:02
URL: http://blogg.passagen.se/terrie.warren
Postat av: Pernilla

Qlas: Terrie och jag ska tramsa imorgon. De e välkommen!

2006-03-30 @ 15:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback