Prylbögar

Revisorn säger att jag måste köpa prylar.
- Du måste få ingående moms.
Första frågan på startaegetkursen borde vara:
- Är du en prylbög?
Om svaret på den frågan är ja kan det vara lönande att dra igång.
Min kompis Hannas revisor säger likadant. Hon tycker att Hanna köper alldeles för få saker.
- Men i år ska hon få så hon tiger, säger Hanna och shoppar gladeligen en massa prylar.
Hon köpte nyss en concealer och funderade om den är avdragsgill eller ej. Hanna plåtar vanligen gubbar i kostym.
- Du är lite glåmig idag direktör Olsson, ska Hanna säga och pensla på lite smink.
Nu ska jag göra min revisor nöjd. Jag ska köpa en ny mobiltelefon.
Sedan ska jag åka hem och klistra kvittot på ett papper och sätta in det i en pärm. (Revisorerna verkar inte gilla kvitton i påse systemet)
Det räcker alltså inte med att vara en prylbög för att starta firma, man ska gilla att pyssla också.

Kommentarer
Postat av: Qlas

Klockan måste gå väldigt fel i din blogg Pernilla. Tidsstämpeln påstår att du skrev ditt inlägg klockan 07:38:56 vilket jag som känner dig vet är en fullständig omöjlighet.

Postat av: Pernilla

Klas jag går upp tidigare än tuppen numera.

2006-05-09 @ 13:02:30
Postat av: Elin

hej du pernilla. tack för den fina sången på min födelsedag (inte). Men var var du när jag gick in på jobbet för att hälsa på sedan??
DÅLIG STIL!!
Tur att Britt ställde upp som en axel att gråta ut på och en klippa i havet och ett träd på stäppen.
Hur som helst håller jag klart med dig om det där med företag. Att få shoppa är själva vitsen med det där. En del shoppar resor och skriver upp det som inspirationsresor tydligen. det skulle jag vilja att jag vågade göra. men det gör jag inte.

2006-05-09 @ 17:18:25
Postat av: Pernilla

Hej Elin!
Du var helt enkelt för seg med att ta dig hit. Konstigt nog så tycker dom att jag ska jobba när jag är på jobbet. Försökte bromsa och säga att jag lovat fika med dig, men icke då. Jag skulle tydligen ut och plåta nåt.
Kom imorgon!

2006-05-09 @ 18:37:40
Postat av: hanna

hehe..

2006-05-09 @ 23:15:28
Postat av: Katarina

Hej P!
Hoppas det är okej för dig att jag publicerat de erotiska novellerna du skrev på min blogg? Om du vill att jag tar bort dem så säg till så kan jag fundera på saken. Kram Kattis

2006-05-10 @ 21:59:24
URL: http://blogg.passagen.se/luktsuddis
Postat av: Canon-killen

De novellerna vill vi höra mer om...

2006-05-11 @ 09:12:28
Postat av: Pernilla

Kattis din lilla luring. Du som alltid brukar vara så snäll. Du ska få igen!

2006-05-11 @ 11:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback