Valparna har kommit

Natten till lördag ville min hund ligga på min mage. Så fort hon ramlade ner kröp hon tillbaka upp igen. Hon kunde inte sova och det kunde inte jag heller eftersom hon rörde på sig hela tiden. På förmiddagen födde hon fyra små valpar. Det såg lite jobbigt ut när två av dom diade, den tredje slickades ren, samtidigt som hon födde den fjärde. Allt gick i alla fall jättebra. Hon är omåttligt stolt över sina små råttliknande varelser. Stolt och väldigt överbeskyddande. Inte ens jag får lyfta dom och då brukar hon vanligtvis följa efter mig som ett plåster. Enligt alla hundböcker som jag läst vill hunden vara ifred i tre veckor med sina valpar. Det känns i hjärtat när förtroendet försvinner. Nu får jag nöja mig med att hon kanske hälsar när jag kommer hem.

Kommentarer
Postat av: Elin

Hälsa grattis till Alice.
Fast så himla impad är jag inte. Hon kunde väl ha gjort lite fler grejer samtidigt som hon födde, som att diska upp efter dig eller blanda en pina colada eller sätta upp en irriterad lapp i tvättstugan. Hundar har tydligen ingen vidare simultakapacitet.
Bättre lycka nästa gång, girl.

2006-05-15 @ 12:53:08
Postat av: Terrie

Guuuud, va gulligt. Jag kommer och kollar pa dom sa fort jag far for Alice. Jag kommer hem fran USA pa mandag nasta vecka men da ar dom bara tva veckor an. Hur ska jag kunna barga mig??? Halsa Alice och sag grattis fran mig.

2006-05-15 @ 15:34:08
Postat av: LP

Grattis till valparna!

2006-05-15 @ 19:28:11
Postat av: Pernilla

Ska du snacka Elin. Du som inte ens kan ta dig från biblioteket till AB på fika.

Skönt att du kommer hem snart Terrie. Jag har det kämpigt på jobbet med mycket trotsiga kollegor.

2006-05-15 @ 19:29:34
Postat av: Pernilla

Tack så mycket LP!

2006-05-15 @ 19:30:19
Postat av: Björn Kika o Maja som ...

.... önskar "Grattis", å nu vill vi se bilder!!

//B.K.M.

2006-05-15 @ 23:01:21
Postat av: ville 25 sthlm

e du lika mjuk och söt som valparna?????????

2006-05-16 @ 06:49:25
Postat av: Pernilla

Tack Björn, Kika och Maja.

Nej Ville jag är inte lika söt, men tyvärr möjligen lika mjuk. Försöker dock jobba på det, så jag går till ett gym ibland.

2006-05-16 @ 09:58:05
Postat av: Terrie

Bra Pernilla. Jobba pa! Bade med trotsiga kollegor och pa gymet. Har i USA blir det inte mycket traning. Tog med traningkladerna men har varit superforkyld efter det att jet lagen slappte. Men jag kollar in traningsklader i affarerna. Det racker bra just nu.

2006-05-16 @ 13:38:19
Postat av: jennie

Grattis!
va mysigt, ska du behålla nån??
så du har blivit mormor nu, va ungt!

Postat av: Katarina

Är stolt över lilla Alice. Tänk att hon fick fyra, jag som knappt fick ut en.

2006-05-16 @ 22:16:10
URL: http://blogg.passagen.se/luktsuddis
Postat av: Kusin U

Grattis Alice. Gissa om K är trissad. Först får kusin T 11 lamm (ja inte han, utan fåren) och nu har du blivit "mormor" till fyra valpar. Hoppas vi kan komma och titta på de små underverken snart.

2006-05-17 @ 08:07:38
Postat av: Pernilla

Tack Jennie! Jag ska behålla en.

Men Katarina du fick ut en riktigt bra i alla fall.

Ja jag hörde att det kommit en massa minifår. Skoj! Klart att ni får komma och titta på dom snart.

2006-05-17 @ 17:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback