Brynäs och Järvsöhockey

Igår var det hockey igen. Det var tre reportrar från Aftonbladet som såg Luleå vinna över Brynäs. Klas som arbetar med arenaproduktionen blev lite nervös när han såg Lasse Anrell, så han ringde mig.
- Ska han göra en recension av arenan? En bildmixer är ju trasig.
Klas kunde pusta ut. Det var ingen recension på gång.

Jag frågade vilket lag Anrell håller på och i hockey är det inget alls, men i fotboll är det Hammarby. Jag har nu fixat så att Anrell numera håller på Järvsöhockey.
Järvsö är ett roligt lag. Jag har tittat på dom två gånger. Båda gångerna förlorade dom, men dom verkade inte speciellt ledsna för det. Dom åker mest omkring och kramas.
- Alla vet väl att Järvsö är bra, sa Anrell.
- Ja men dom förlorar ju oftast, sa jag.
- Ja men alla vet att Järvsö är på gång nu, fortsatte Anrell.
- Dom har bara haft otur det senaste året, sa Tomas Ros.
- Så du håller också på Järvsö? frågade jag Ros.
- Ja visst, svarade han.

Igår vann Ockelbo över Järvsö med 9-8. När jag såg dom förlorade dom med 9-2 tror jag det var.
Men som Anrell sa så är Järvsö på gång nu. Dom är det enda laget i division tre som har sina namn skrivna på matchtröjorna bak på ryggen. Bara en sån sak. Sen att tröjorna nästan alltid verkar åka innanför byxorna så att namnen ändå inte syns är ju en annan.

Kommentarer
Postat av: Reporter snäll

Järvsö kan snart möta Brynäs skulle jag tro om det fortsätter såhär.

2006-11-30 @ 16:11:24
Postat av: Daniel

Eller Rögle... då blir det norrlandspisk

2006-11-30 @ 16:51:52
Postat av: CHRISTER

börja aldrig en mening med ordet MEN

"BEVARA SVENSKA SPRÅKET SVENSKT"

2006-12-01 @ 14:48:52
Postat av: Klas

Börja aldrig en mening med en gemen och avsluta den alltid med ett skiljetecken.

Christer kastar sten i glashus. :)

Postat av: Pernilla

Tack Klas!

2006-12-01 @ 18:48:46
Postat av: Daniel

vad är det för osvenskt med men? bevara svenska språket levande säger jag. tönt-christer.

2006-12-01 @ 23:32:30
Postat av: Daniel

vad är det för osvenskt med men? bevara svenska språket levande säger jag. tönt-christer.

2006-12-01 @ 23:36:47
Postat av: Pernilla

Nu ligger du pyrt till Christer. :o)

2006-12-02 @ 16:50:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback