Jobb och kaffe

I lördags var det dop. Frank Anderssons lilla dotter döptes i Sundsvall. Aftonbladet var välkommen så jag tog på mig en klänning och åkte dit tillsammans med en reporter.
Dottern var riktigt söt. Hon sken som en sol till prästen började prata, då skrek hon i några minuter. Frank såg riktigt stolt ut över sin lilla gaphals. Dom bjöd inte in oss på något fika, men det gjorde ingenting för vi hade ändå lite bråttom.

Jag hann precis tillbaka till Gävle för att plåta Tommy Sandlin som säger att Bäckström är större än Foppa. Det låter bra. Bäckström har alltid varit snäll och ödmjuk när jag plåtat honom så därför tycker jag såklart att han är värd all framgång.

Ett stort minus med nya arenan är att det är väldigt långt till pressrummet. Om man står nere vid sargen och plåtar hinner man nästan inte upp i paus för att få fika. I lördags hann jag inte äta lunch så jag skyndade mig upp i pressrummet för att få en smörgås. Expressens fotograf prejade ut mig gång på gång när jag försökte gå förbi för han var rädd att jag skulle sno åt mig den sista mackan.

Värst är det ändå på bandyn. Fotograferna står ute och fryser. Reportrarna sitter inne i värmen och pimplar kaffe hela matchen. När fotograferna kommer upp är kaffet slut.
Igår var jag en snabbis på bandyn, men då var det inte läge för något fika. Jag plåtade en bandyspelare som fått en skridsko i ögat. Han var yr, men stannade snällt så jag fick ta en bild. Som tur var verkar det vara ögonlocket som skadades, inte synen.

Kommentarer
Postat av: Klas

Hua... skridskor ska man inte ha i ögonen... det är jag rätt säker på även om jag inte kan åka skridskor för fem öre...

Postat av: Christer

Näe, Pernilla. Man väljer väl yrke. Jag tycker pressrummet är för v-a-r-m-t på Jernvallen. Och förresten såg jag att du vräkte i dig två s-t-o-r-a mackor på Brynäsmatchen i måndags.

2006-11-21 @ 15:21:01
Postat av: Pernilla

Rättelse Christer: Det var en liten, inte två stora så det så. Dessutom lämnar man inte en stackars fotograf ensam i hallen. Tur att vaktmästaren var snäll i alla fall.

2006-11-21 @ 17:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback