Aftonbladet ringde

- Det är en fin dag. Har du varit ute med hunden?
- Ja, jag kom nyss hem, svarade jag.
- Vad ska du göra idag?
- Jag ska vara fotolärare.
- Hur länge?
- Ungefär till halv fem blir det nog.
- Vi är tacksamma om du vill komma hit sen.
- Har ni kris?
- Ja du kan tillexempel få plåta en allsvenskmatch.
- Jag tror tyvärr inte att jag hinner fram till dess.
- Men vi är tacksamma om du kommer i alla fall.

Nu sitter jag här. Jag har fikat, läst tidningar, pratat med mina trevliga kollegor, men jobbat, det har jag inte. Så mycket för den krisen. Men jag klagar inte. Jag tycker det är jätteroligt att vara här. Jag har det mycket trevligt.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Nu har jag jobbat också. Så det så.

2006-09-11 @ 23:15:13
Postat av: Qlas

Tror jag vad jag vill om. Säg som det är istället... du är en redaktionsmaskot som ska smyga runt och höja mysfaktorn.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback