Utställning och fotboll

I fredags öppnade länsmuseet dörrarna för alla VIP gäster. Jag var väl inte direkt VIP, men jag gick i alla fall. Två 70+ kvinnor guidade mig runt och visade mig små fel i utställningen. Deras farfar gjorde läkerolreceptet och deras pappa gjorde bilarna. Själv kan jag göra eget godis nu för dom visade mig recepten, men som ledarskribenten Jenny sa till mig.
- Behåll ditt jobb du Pernilla, för du är inte direkt en sylta- safta tjej.

I lördags var jag på en division tre match i Kungsgården. Solen sken och det var mycket trevligt. Tränaren var snäll och bjöd på kaffe. På planen spelade mormor, mamma och dotter i samma lag. Mormorn stod i mål i det vinnande laget. Kungsgården vann över Årsunda med 6-4.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Hejsan Pernilla,
Spelade mormor mor o dotter i det vinnande
laget?

ha en bra dag.

Postat av: Qlas

Coolt! ...ja inte att du kan göra eget godis, jag tror nämligen inte att det räcker med att visa dig ett recept för att du ska kunna göra godis, tänkte mer på tre-generations-laget.

2006-09-25 @ 15:28:44
URL: http://qlasimodo.se
Postat av: Pernilla

Hej Jonas. Ja det var dom som vann. Mormorn var bra i mål. Ha det bra du med.

Ja Qlas. Det är coolt. Och jag kan visst göra godis. Jag kan göra hemkola. Så det så.

2006-09-25 @ 15:56:40
Postat av: Terrie

Godis...är inte det ett fotbollslag? Eller...??

2006-09-26 @ 21:28:38
URL: http://blogg.passagen.se/terrie.warren

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback