En skånsk stackare

Min vän, vi kan kalla honom Svenne, har problem.

För det första är han skåning.

Jag hör inte vad han säger så ibland måste han växla över till engelska.

 

För det andra har han även problem med brudar. Som en magnet dras han till alla upptagna, gärna gifta, kvinnor.

- En tjej gjorde slut med mig. Samma dag sket en fågel på mitt huvud, men det var lite skönt också. Ja inte att fågeln sket, men att det tog slut. Nu träffar jag är tjej som varit gift i tre månader. Hon är på bröllopsresa nu.

 

Till sist har han problem på jobbet. Två månader i rad gjorde lönekontoret på hans jobb fel och gav honom massor av pengar. Dom saftade verkligen hans löning ordentligt.

Nu när den sista lönen kom råkade dom ge honom tvåtusen mindre än vad han skulle ha.

- Nu är det ju inte läge för mig att börja käfta. Men vad gör jag om det fortsätter vara för lite pengar i framtiden också?

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

hej

2007-07-18 @ 19:55:19
Postat av: Catarina

Han verkar ha lite fullt upp den där skånska pågen.

2007-07-18 @ 22:52:44
Postat av: Svenne

Det är ett hårt liv, vill jag lova. Men det där med gifta kvinnor måste jag ändå dementera. Det är inte så att jag dras till dem. Det är de som dras till mig, bannemig.

2007-07-19 @ 10:40:28
Postat av: Pernilla

Jo men visst Svenne. Så bestämmer vi nu.

2007-07-20 @ 23:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback