Extraknäck

En vän till mig knäcker extra. Han provsmakar saker och får sedan en liten slant för det.
En gång var det vin. Kex skulle tuggas efter varje provat vin.
En liten spottkopp fanns, men till ingen nytta.
Fyra glas vin tömdes helt och han hämtade mer kex för att kunna festa ordentligt.

Senare ringde dom honom och frågade om han dricker öl.
- Ibland men jag går inte ut så ofta.
Då ville dom inte ha med honom inför den provningen.
Dom råkade dock ringa samma nummer igen och då svarade han annorlunda.
- Ja o ja, jag dricker öl.

Det blev inte lika festligt som med vinet. Han kom in i ett rum och en tjej lyfte upp en flaska.
- Vad tycker du om den här?
- Jo den ser fin ut.
- Vad tänker du när du ser den?
- Ja då tänker jag att jag nog vill ha en Carlsberg.
- Ok den här då? sa tjejen och lyfte fram ytterliggare en flaska.
- Jo den ser fin ut den med.
- Ok vem dricker vad?
- Jo den ena dricker ju söderkisen och den andra dricker östermalmskisen.
- Vad säger flaskorna till varandra då?
- Tja! Hej hej!

Tjejen tog fram fler och fler flaskor som skulle prata med varandra. Han hittade på fler och fler kisar till hela bordet var fullt av dom. Då blev det lite komplicerat och han började blanda ihop alla kisar.

- Nej nu är visst den här kisen lite för full, sa han och flyttade då och då bort en flaska.

Han var lite missnöjd över att inte ha fått smaka ölen, men han gick i alla fall därifrån med 600 spänn i näven.

Kommentarer
Postat av: Folkilsk

Ett jobb i min smak!

Postat av: Catarina

Vilket jäkla jobb...

2007-07-14 @ 11:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback