Schulman vill inte slåss

Jag hämtade upp Alex Schulman vid hans dörr igår.
- Vafan ska jag bedriva nån jäkla taxiverksamhet här eller? frågade jag cheferna.
- Åk så det blir lugnt! svarade dom.
Egentligen ville jag inte åka med Alex på något reportage, för han skrev nämligen i bildbeställningen att han föredrog en annan fotograf.
Det är ungefär lika roligt att läsa sånt som att läsa när någon skrivit in "ta en riktigt bra bild" i bildbeställningen.
Alldeles som man i vanliga fall satsar på att ta dåliga.
Alex kom i alla fall ut på gatan. Yrade lite fram och tillbaka så jag fick ropa på honom och sedan åkte vi iväg.
Jag föreslog att Alex utöver sin lista i tidningen kan ha en lista i bildbeställningen på vilka fotografer han vill jobba med.
Troligen hittar hans prio ett fotograf lite bättre i Stockholm, men jag borde i alla fall komma på minst en stark andraplats.
Jobbet vi gjorde gick relativt bra. Alex var snäll och trevlig hela tiden, men vi fick lik förbannat en redig utskällning för att vi jobbar på en kvällstidning. Under den utskällningen stod vi tysta i flera minuter och sedan fick Alex frågan om han ville slåss.
Det ville inte Alex.

Kommentarer
Postat av: Folkilsk

Vafaan! Dissar Alex Schulman mitt x? Nu jävlar!

2007-07-12 @ 13:02:42
Postat av: björnen

hälsa Alex, jag har haft Alex som "fotografprya". Det gick bra, han känade några kronor på sina
vimmelbilder. Fast det var jag som ställde in kameran. Sen blev han rädd när jag skulle skjutsa hem honom, gillade inte min röda sportbil.

Postat av: björnen

opps!!felstavat, ska vara tjänade inte "känade".
Mer om "min prya". Alex plåtade och jag intervjuvade i ovan nämda reportage.

Postat av: katten

Kan inte du lista vilken reporter du vill jobba med så slipper du kanske åka ut så ofta?

2007-07-12 @ 21:36:54
Postat av: No 1

Pernilla du ska va tyst och köra när Schulman kallar :-)

2007-07-12 @ 23:34:03
Postat av: Utförs

Sikket snack ni hålls på me, de är väl bara att inse fakta och jobba på. Inom ert jobb måste man väl kunna arbeta me alla. Fegis han va som inte slåss, däremot...

2007-07-13 @ 05:40:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback