Bombhot

Idag satt jag i en polisbil och väntade på att Forsmark skulle flyga i luften.
Som tur var flög ingenting.
Det var många medier där. Jag jobbade åt Scanpix. Från Aftonbladet var det flera personer.
Aftonbladarna är trevliga. Förs satt jag i fotograf-Mattias bil och pratade lite, sedan satt fotograf-Lasse i min bil och pratade lite. Sedan tyckte polisen Lars Olof att jag skulle sitta lite i hans bil. Polisaspiranterna kom fram och frågade om man verkligen ska vara snäll mot pressen. Den frågan kan jag svara på. Ja det ska man.

Kommentarer
Postat av: robnor

Det var nog bara för att det var du!!!
Jag skulle aldrig fått samma bemödande ;)

2007-03-22 @ 01:11:16
Postat av: Pernilla

robnor du är onekligen inte så mycket i Gävle. Det är din tur att hälsa på. Du skulle också fått sitta polisbil så det så. Vi hörs!

2007-03-22 @ 12:35:17
Postat av: Jakob Delden

tackitack för en trevlig blogg... Får nog ge mig in i frilans leken själv snart, ni verkar ju ha det så trevligt...

Hälsningar
//Delden

2007-03-22 @ 17:42:10
Postat av: Tessan

Vad kul att läsa om en Gävle-tjej... kul med bloggar från Gävletrakten. Kanske för att man inte har kontakt med så många Gävlebor?! Är ju inte ifrån Gävle från början jag så, det är rätt svårt att lära känna nya folk härifrån....

Ha en trevlig helg iaf tjejen!!

Postat av: Terrie

Hej Pernilla och tack för igår. Det var trevligt att fika med våra mammor, eller hur!?
Angående om man ska va snäll mot pressen så är det ju klart man ska vara det! Hur ska man annars klara sig undan när det blåser omkring en? :)
Och fotografer i synnerhet ska man va snäll mot. Dom kan ju göra vad som helst med bildena nuförtiden...
Kram på dig. Fika snart igen, eller?

2007-03-23 @ 10:12:24
Postat av: Pernilla

Tack så mycket Jakob! Ja det är trevligt att vara frilans.

Kul att du gillar min Gävleblogg Tessan. Ha det bra du med!

Tack själv Terrie! Ja det var trevligt. Vi måste absolut ses snart igen.
Nu ska jag till skolan. Synd att du inte är där idag. Kram

2007-03-26 @ 13:28:34
Postat av: Jimmy

Ni fotografer har det bra ni. Bara sitta och vänta.

Vi journalister har det inte lika lätt. Gah, tror att jag ska sadla om på allvar. Hobbyfotograferandet är kul, så varför inte. Då slipper man jaga folk som inte vill eller får prata. Bara knäppa en bild, liksom. Så simpelt. (Nu förringar jag inte din arbetsinsats, men jag är allt avundsjuk på ditt jobb då och då.)

Är lite bitter efter dagens ståhej i Vagnhärad. Vår fotograf var glad som en lärka medan jag satt där och muttrade efteråt... Därav detta bittra inlägg. ;)

2007-03-27 @ 00:46:13
URL: http://bloggen.textbild.se
Postat av: Pernilla

Jo ibland får vi vänta. Länge. Själv har jag suttit över 10 timmar och glott. Då är det faktskt lite segt. Men annars är det bra. :o)

2007-03-28 @ 13:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback