Konstiga röster

Jag är på dagis, eller inte riktigt men nästan. Jag är hemma hos min kompis Kattis på fika.
Det ligger barn i varje hörn. Kattis har till och med en i magen.
Dom spyr och bajsar och skriker.
Jag dricker massor av kaffe för att hålla mig vaken.
Ulrika och Melvin fem månader är här. Jag var barnvakt åt honom i söndags. Allt gick bra, men blöjbytet tog väldigt lång tid. Det var svårt att förstå att den sitter fast med kardborre och inte med tejp.
Sofias dotter Lovisa sitter mitt emot. Hon håller på att få tänder och därför bajsar hon hela tiden. Det låter inte så logiskt, men alla mammor nickar instämmande i alla fall så då är det väl så.
Idas dotter är iväg och ammar.
Kattis dotter sitter och äter frukt.
Alla pratar barn, massor av barn. Dessutom pratar dom med konstiga röster.
Men jag ska inte säga så mycket. När jag skjutsade Lasse Anrell förut till hans hotell frågade han vad det var för filt jag hade i bilen.
- Det är min hund Alices filt, svarade jag.
- Men varför bytte du röst nu helt plötsligt? frågade han.

Kommentarer
Postat av: Qlas

Jasså... filten var vad Anrell frågade om... Inte varför du har backspegeln liggandes i askoppen?

Postat av: Pernilla

Nej Qlas (stavandes med Q denna gång) backspegeln ligger i baksätet så det så.

2007-03-07 @ 20:05:50
Postat av: gevaliatanten

fika!! äntligen efter så många år får jag äntligen läsa din blog om "fika". Alltid kul med lite omväxling!!

2007-03-07 @ 22:12:46
Postat av: Anders

Pernilla, varför ligger backspegeln i baksätet? vad gör den för nytta där?

2007-03-08 @ 09:35:14
Postat av: Fotografen

Välkommen till AB imorgon.

2007-03-08 @ 16:26:12
Postat av: Maths

Åhhh vill också jobba som fotograf. Har du tips hur man söker jobb som fotograf, kolla gärna mina bilder och säg OM det är nån idé att jag söker först =) Trevlig blogg förresten, som jag följer dagligen
http://www.husander.se

2007-03-09 @ 01:28:55
URL: http://www.husander.se
Postat av: Pernilla

Passageraren får hålla i backspegeln. Dom ska ha någonting att göra dom också.

Tack Fotografen Britt. Det ska bli roligt att se dig. Inte jätteroligt kanske, men lite i alla fall.

Maths jag gillade dina bilder. Ska kolla lite till efter mötet.

2007-03-09 @ 09:21:45
Postat av: Britt

Jag skojade bara när jag skrev att du var välkommen hit.

2007-03-09 @ 09:23:04
Postat av: jon

barn är bra pernilla, de är roliga också, man kan leka med dem.
Jag och barn är på samma nivå.

2007-03-13 @ 21:55:07
URL: http://valmenig.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback