Firmafest

Fotografen Britt Mattsson är en liten sladdertacka.
Så fort hon hinner drar hon iväg till cheferna och skvallrar.
Idag till exempel har hon snackat skit om mig.
Först hos chefen i Sandviken, sedan till chefen i Gävle och sedan till alla på fikarasten.
Hennes mål var att få alla att bojkotta mig.
Anledningen är denna:
Det var firmafest i onsdags. Brandlarmet gick så det kom brandmän. Britt missade det hela så jag var snäll och tog med henne ut dit brandmännen stod.
Britts ögon glittrade precis som småbarnsögon bukar glittra när tomten kommer och delar ut julklappar.
Britt som har en man fick väl lite dåligt samvete över att stå där och drägla.
Idag påstår Britt att varken jag eller hon kan åka på brandlarm framöver, eftersom jag är så pinsam och skämmer ut både henne och mig.
Men jag såg vad jag såg. Glittrande nöjda ögon och ett par ben som inte hade några som helst planer på att gå in till festen igen. I alla fall inte så länge brandproblemet var olöst.

Kommentarer
Postat av: Britt

Riddarna bar en rustning, kärnkraftsarbetarna bär en strålskyddsdräkt, såna som borrar i sten bär skyddsglasögon. Och så du då pernilla, du bär mej. Som nån sorts skyddsdräkt. Får jag fråga en sak; Vem är alltid först till bilen när ett brandlarm går?
Vem hoppas på torra brandfarliga sommrar? Vem gillar första advent mer än oss andra?
Folk omkring dej har faktiskt genomskådat ditt brandmannaintresse ( som du nu försöker skylla över på mej) och du kan komma ut ur garderoben nu pernilla. Det är många andra som precis som du gillar uniformer.

2007-05-18 @ 20:34:30
Postat av: Britts man

Britt är bara intresserad av mig.

2007-05-18 @ 20:36:16
Postat av: ögonvittne

Måste hålla med Britt. Var på festen. Såg vem som fnittrade mest.Det var inte Britt som dräglade. Say no more.

2007-05-18 @ 21:04:31
Postat av: Anonym

Ögonvittne = Britt
Say no more.

2007-05-18 @ 21:43:08
Postat av: the boss

"Även fotografen Pernilla Wahlman är en liten sladdertacka.
Så fort hon hinner drar hon iväg till cheferna och skvallrar. "

2007-05-19 @ 00:59:48
Postat av: Sture

Man skall över huvud taget inte beblanda sig med chefer. Gör man det är man farligt nära att, med all rätt, bli stämplad som en liten Judas. Något att hålla i minnet.

Postat av: Pernilla

Det är sanning det Sture. Man ska till exempel inte tvätta chefens fönster...

2007-05-19 @ 13:08:02
Postat av: Anonym

Jag tror jag såg Britt idag. Hon körde i full fart efter en brandbil...

2007-05-19 @ 13:09:21
Postat av: Koko

Och jag såg Pernilla vid busstation( mitt emot brandstation ) med världens jätteteleobjektiv. Fotade du fåglar P ?

2007-05-19 @ 13:39:16
Postat av: Sture

Hahaha! Näe man skall verkligen inte tvätta en chefs fönster... Såvida man inte arbetar som just fönsterputsare då. Ingen är väl så korkad får jag hoppas.

2007-05-19 @ 16:17:18
URL: http://minchef.blogspot.com
Postat av: Kusin U

Vilken tur du har Pernilla, johan har planer på att bli brandman när han blir stor. Han har bar ett år kvar på gymnasiet och ska sedan förhoppningsvis göra lumpen, sen ska han söka räddningsskolan eller vad det nu heter. Förstå vilka insider tips du kommer att få.

2007-05-19 @ 23:05:45
Postat av: Mattias

På tal om ingenting så hörde jag att snickare är det nya brandman. Jag skyller på Martin Timell. (Mattias=sub).

2007-05-20 @ 14:06:23
URL: http://stand-up-blogedy.blogspot.com
Postat av: jon

Jag skulle även vilja påpeka att jag är fyra rökdykningstimmar ifrån att vara fullt utbildad brandman.
Det är något att tänka på när ni åker på brandlarm.

2007-05-21 @ 14:02:57
URL: http://valmenig.bilddagboken.se
Postat av: Pernilla

Det låter bra det Kusin U. :o)
Jaså är det snickare som är inne nu. Jobbar du som det tro?
Vad är det Gunde säger nu igen Jon... Nära skjuter ingen hare!

2007-05-21 @ 22:28:31
Postat av: Mattias

Haha, nej försöker inte hypa snickare för egen del. Såg det på en lista. Snickare före brandman. Trots kalender.

2007-05-22 @ 05:20:38
URL: http://stand-up-blogedy.blogspot.com
Postat av: jon

vad har harar med allt att göra

2007-05-22 @ 13:37:38
URL: http://valmenig.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback