Fjanteri

Church Street heter en restaurang i Gävle där personalen lallar omkring i cowboykläder.

Maten är otroligt god, men servicen är mindre bra enligt min vän Kattis.

Hon var där i helgen och säger nu att personalen är så oflexibla så man kan spy.

Hennes dotter ville ha glass till efterrätt. De har en på menyn som heter Fem skopor glass och smågodis. Dottern är för liten för att äta smågodis och det skulle räcka med en skopa glass till henne.

Servitrisen gick ut i köket och frågade, men det gick varken att minska glassmängden eller låta bli att lägga dit godisbitarna. Kattis försökte då få godiset på sidan av tallriken, men icke. Inte heller fick hon en tom tallrik så hon kunde skrapa av lite glass till dottern. Servitrisen tyckte hon kunde lägga glassen på dotterns mattallrik som var full med mat. Dottern skulle helt enkelt få glass med köttfärsrester.


Kommentarer
Postat av: Kattis

Visst är det sjukt. Sån god mat men sån skitservice. Det dröjer nog innan vi går dit igen, tyvärr.

2007-09-16 @ 20:42:24
Postat av: Ullis

Japp så är det! Jag tror inte ens att de skulle bry sig om man sa att man var hyperallergisk mot godis eller nåt. Jag har bojkottat dem för länge sen.....

2007-09-17 @ 08:16:15
Postat av: Elin

Nä, jag försökte en gång beställa efterrätt till en kompis som är helt sjukt allergisk mot nötter, men alla deras efterrätter innehåller nötter och de kunde inte ändra på någonting.
Oflexibel var ordet.
Men då går man ju inte dit igen, vilket jag gärna skulle göra annars.

2007-09-21 @ 10:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback