Möte med busarna

Nyligen var jag övervakare åt fyra personer. Två är nu fria och slipper straffet att träffa mig.
En ville dock inte sluta med det.
- Kan jag få förlängd skyddstillsyn? Jag vill gå på stan och titta på kläder och fika. Om jag inte får förlängt måste jag väl begå ett brott till! skojade personen.

Den andra busen verkade först inte så jättebusig, men idag kom det fram att han tidigare blivit dömd för väpnat rån. Men han har tack och lov blivit förnuftig på senare dagar. Han bad om ursäkt och är nu till och med vän med personen som rånades.

Kommentarer
Postat av: Klas

Ja, jag har alltid tyckt att det är lite som att uppmuntra till brott att ha dig som övervakare. Passa dig så du inte anklagas för uppvigling.

2008-04-03 @ 18:53:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback