Plantvakt

Reportern Jon har sina växtplantor hos mig medan han är bortrest.
Jag har bara glömt att vattna dem två gånger, så det går riktigt bra.
Åtta plantor har jag hand om. Tre av dem har börjat lägga sig ner, men jag tror det beror på att de vuxit för mycket, så det är troligen någonting jag kan vara stolt över.
Jag ska få en tomatplanta som tack och undrade var man ska plantera en sådan.
- Ja men det är väl i söderläge? Så är det väl med alla tomater? sa Jon.
Just ja, så är det ju. Klart som korvspat att det är så. Det vet väl alla?

Kommentarer
Postat av: Mattias

Med tanke på Jons förflutna som hårdkökt kriminalreporter och alla hans artiklar förra sommaren kan man ju undra vad det var för plantor du skulle "vakta" åt honom. Låt han inte lura in dig på några tokigheter Pernilla.

2008-04-02 @ 17:08:39
Postat av: Pernilla

Sant Mattias. Att jag inte tänkte på det. Snart har jag alltså en till att övervaka.

2008-04-02 @ 19:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback