Bröllop

Anders och Linnéa gifte sig idag. Praktiskt att just de två blev kära för båda heter redan Larsson i efternamn.
Jag satt bredvid den trevlige bordsherren Isak.
Isak är sex år och tog bra hand om mig. Först gick vi på kattjakt. En av katterna var under altanen. Sedan fortsatte vi jakten efter den andra.
- Om du ser den bruna så behöver du inte bry dig om den.
- Varför ska jag inte bry mig om den bruna?
- Men den har vi ju redan hittat!
Efter kattjakten gick vi vidare in, för då skulle jag få se en gitarr och en hjälm.
Väl tillbaka vid bordet var han gullig och viskade små dikter till mig hela tiden.
”Violer är röda, rosor är blå. Jag måste gå på toaletten”.
I kyrkan passade han även på att prata lite med prästen:
- Hälsa Jesus!
Det blev många tal på festen. För många enligt Isak som tillslut höll för öronen.
När talen var färdiga var det åter Isaks tur att prata:
- Vad är klockan? När ska vi åka hem?
Isak ville att jag skulle följa med hem till honom och titta på hans dator, men det får bli en annan dag. Nu ska jag åka och fira Catarina som fyller 30.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jej

2008-08-03 @ 10:34:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback