Gnäll

Facebookmeddelande från Brolin-kopian:
Jimmy visar sina utländska gäster sin bästa gästvänlighet och inhyser dem i ett skyddsrum på Artellerigatan!
Extra roligt eftersom en av gästerna är från Tyskland och skyddsrummet byggdes till skydd från tyskarna!

TT-Jimmy och hans gäster städade lokalen i två timmar. Alla var nöjda med resultatet utom tanten som lånat ut nyckeln.
- Jag blev så besviken när jag kom ner i lokalen. Det var ju smuts överallt, det var skurvatten kvar, ni hade inte tagit bort kaffefiltret och ni hade ätit upp mina bullar som låg i frysen.
- Varför förvarar du dina egna bullar i en kvarterslokal? frågade Jimmy.
Tanten sa nu att Jimmy skulle betala 200 kronor för att han inte städat.
- Jag får väl gå ner och ta bort kaffefiltret då, sa Jimmy.
- Nä, nu har jag redan hyrt ut lokalen till någon annan. Antingen betalar du 200 kronor eller så får du inte hyra lokalen igen, sa tanten.
Jimmy ringde hyresgästföreningen och berättade vad som hänt. En stund senare ringde tanten med nyckeln upp igen:
- Du har ringt och gnällt hörde jag.
- Jag sa bara som det var.
- Det gjorde du inte, du sa inte att du ätit upp mina bullar.
- Det sa jag visst.
- Det sa du inte.
- Det sa jag visst.
- Det sa du inte.
Sådär höll det på och tjatade till Jimmy tröttnade och slängde på luren.

Kommentarer
Postat av: Kerstin Jonsson

Jag blev sååå besviken, vi skulle ju ha bullarna i kväll.

2008-08-14 @ 12:17:00
Postat av: Barbro

Kerstin: Ibland får man acceptera att folk inte kan sköta sig, de beter sig som svin. Vi i styrelsen har, som tack för att du tillhanda håller lokalen, bestämt oss för att bjuda dig och Jörgen på nästa styrelsemöte. Limosine till Rörberg och därfrån vidare med helikopter, i sann HGF-anda.

Bullar och saft serveras i all enkelhet!





Postat av: Pecke

STOLT MEDLEM I HYRESGÄSTFÖRENINGEN!!!

2008-08-14 @ 13:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback