Zorrobloggen

Zorrobloggen har gjort en intervju med mig. Reportern Jimmy är inte vidare nöjd över resultatet.
- Seriösfaktorn är nere i botten. Nu tappade jag väl hälften av alla läsare, säger han.

Jag orkar inte fila på någon egen bloggtext i dag för jag ska luncha på stan nu. Jag snor helt enkelt hans intervju. Jag har bara gjort några små finputsningar i mina svar.

Från Zorrobloggen:

Bloggen mejlar…

…Pernilla Wahlman, 30, frilansfotograf.

Hur började din innebandykarriär?
- Det började på gymnastiken när jag gick i skolan. Då märkte jag hur grym jag var i alla sporter inklusive innebandy.

Varför skulle inte innebandy vara inkluderat i begreppet sporter?
- Har vi en lektion i svenska eller en intervju?

Vad gjorde dig så bra då?
- Jag är bra i alla positioner. Jag är grym på att göra mål, jag är en grym back och om jag blir placerad i mål så håller jag nästan alltid nollan.

Fick något riktigt lag ta del av din talang?
- Nej det var just det dom inte fick. Tokigt att en sådan talangfull flicka inte uppmärksammades mer.

Hur mycket följer du innebandy nuförtiden?
- Jag läser Zorrobloggen och fotograferar Albas matcher ibland och lite andra matcher på Träffen och så har jag plåtat när Bondeson tränar några gånger. Jag skulle nog vilja påstå att jag är ganska insatt i sporten.

Är det inte egentligen så att du bara är där för att kolla på killarna?
- Nej jag är seriös, men visst måste jag titta, annars blir det ju inga bilder. Men jag lallar inte in i omklädningsrummet efter matchen.

Vilken är din favoritspelare då?
- Jag vet bara Bondeson på rak arm, så det får väl bli han då.

Okej, påminn mig igen varför jag var tvungen att göra en intervju med dig om innebandy…
- Du bad ju om det eftersom jag är så talangfull på just innebandy. Och kanske blir jag uppmärksammad och får komma och spela i något lag. Jag har egen klubba och boll.

Vilket lag skulle det vara?
- Alba.

Jaha, varför just Alba?
- Är inte dom bäst? Jag ska vara i det lag som är bäst.

Okej, vi får se då. Lycka till med karriären.
- Tack.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Din hund och jag har en sak gemensamt: Nämligen att vi båda pissar i folks kök!

2008-08-30 @ 09:00:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback