Kommunfullmäktige

I dag var det dags för politikerna att träffas och bestämma saker.
Tidningen brukar inte skicka fotografer på sådana tillställningar, så när jag väl var på plats fick jag ta arkivbilder på en hel massa människor.
Sedan var det dags för min egentliga uppgift, nämligen att plåta en prisutdelning. Det var inte så lätt, för hela prisutdelningen skedde bakom ett podium så jag såg ingenting. Som tur var tog de i alla fall prisutdelningen först.

En kollega hade inte lika stor tur när hon var på jobb. Hon fick genomlida ett fyratimmarsföredrag om hur en viss fisksort leker, innan de kom fram till den punkt hon kommit för att lyssna på. Hon var måttligt road och försökte smygsurfa lite på mobilen medan hon väntade. Men då var det så många som blängde på henne så hon fick snällt sluta upp med det och sätta sig och se intresserad ut.

Kommentarer
Postat av: TT

Fyratimmarsföredrag kan skrivas fyratimmarsföredag eller fyra timmars föredrag. Multipla varianter alltså, ändå...

2008-12-15 @ 22:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback