Ny whiskey

I dag fick jag åka till två systembolag innan jag hittade mina flaskor. Mackmyra Whiskey släppte en specialutgåva i dag och folk stod som vanligt i kö i flera timmar innan bolaget öppnade. Själv hade jag turen att glida in på eftermiddagen och få åt mig två flaskor i alla fall. Besöket gick på 1356 kronor.

Framför mig i kassan stod en dam som handlade desto billigare. Hon köpte åtta tetrapack med blandade vita och röda viner.
- Det är så jobbigt att handla åt andra, suckade hon vid kassan.
- Det blir så tungt att bära, fortsatte hon.
Expediten nickade lite och damen fortsatte.
- Jag dricker inte ens rödvin, jag tycker att det är äckligt. Usch det är en smak jag inte alls kan med. Jag förstår mig inte på folk som kan dricka det där.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du borde sagt att whiskeyn inte är till dig heller... /Cat

2008-12-01 @ 21:04:52
Postat av: Golfer

Även jag "fick" två flaskor. Minst en till mig själv. Lycka. :-)

Postat av: Golfer

har du öppnat...eller har den som drycken var ämnad för öppnat? vad tyckte du/ni?

2008-12-02 @ 20:41:01
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Har inte öppnat de här, men tidigare flaskor har jag testat. Jag tror det var sexan jag smakade på, men jag gillade inte den. Fyran tyckte jag i alla fall var jättegod.

2008-12-02 @ 20:57:17
Postat av: Sasse

Det kallas för langning att köpa åt andra. Du borde ha ringt polisen!

2008-12-02 @ 23:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback