Temperament

En av mina utländska vänner har ganska nyligen flyttat till Sverige. Nu börjar hon upptäcka tråkigheter med landet. Chefen strulade till exempel med hennes lön två gånger och då fick hon nog. Hon gick in och krävde att få lönen rätt i hand.
- Annars får jag bara betala en massa skatt, förklarade hon för chefen.
Hon har ett rätt hett temperament, så trots att det är ett kommunalt bolag så fick hon igenom sin vilja.

Hon var även på läkarbesök, men blev inte bra på en gång så hon fick gå dit igen. Den andra gången vägrade hon att betala. Hon hade ju trots allt redan cashat upp en gång.

Själv fortsätter jag att betala skatt. Det är så underbart att få ge bort mer än halva min lön till bättre behövande.

Förutom att betala skatt har jag i dag hunnit plåta några jazzentusiaster, boka ett hotell i Berlin, fixat papper till revisorn, tränat extra hårt och packat väskan. Fast inte väskan till Berlin, utan till Stockholm dit jag ska snart.

Kommentarer
Postat av: micke

Hur blev det med bolagsnamnet?

2008-12-08 @ 19:19:59
Postat av: Anonym

Snälla rara Pernilla! Jag tycker inte heller om att betala skatt.. men tänk efter en gång till innan du skriver att du betalar till bättre behövande. Har du tänkt på att du betalar till dig dig själv också.Vem har betalt din utbildning? Den mat du åt i skolan? Alla vägar du åker på och som skottas rena från snö? Att du bara behöver betala nån hundralapp för att gå till doktorn och allt annat som är "gratis". Det är nån som betalar för det och det är du/jag och alla andra hederliga människor i det här landet. Tänk på det!

2008-12-09 @ 18:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback