The place to be 2009

Annelie och jag skulle boka den planerade Londonresan för ett tag sedan. Vi satt framför våra datorer och fyllde i uppgifterna. Men mitt i bokningen kläckte jag ur mig att jag egentligen inte gillar London så mycket.
”Inte jag heller” svarade Annelie.
Vi slutförde aldrig bokningen. Vi hoppar London. Det är nya planer nu.

I förrgår satt vi åter vid våra datorer för att boka en ny utflykt. Den här gången är vi båda stensäkra. Vi ska fira nyår på bästa tänkbara plats- nämligen i Berlin.

Det ska vara någonting alldeles särskilt:

Along one of the world’s most beautiful and famous streets, the Straße des 17. Juni between Brandenburger Tor and Siegessäule, each year an outstanding event takes place. This renowned event, which every year hosts more than one million visitors, signals the start of the year 2009.

With more than one million guests, 500 journalists from all over the world and 350 national and international TV channels the New Year’s Eve Party in Berlin is one of the world’s largest events at the turn of the year.

Two kilometers or an overall space of 80,000 square meters with show stages, video screens, a media centre, party tents, food and refreshment stands, light and laser performances as well as spectacular midnight fireworks as the ultimate highlight of the event.

Tolvslaget ska vi alltså fira på den gatan och sedan vet vi inte riktigt.
Antingen går vi till klubben som ligger på 12:e våningen, eller så går vi till klubben som har 16 dansgolv, eller så går vi till klubben som har sex våningar. Ja, vi får se. 2009 ska i alla fall firas ordentligt.

Kommentarer
Postat av: josefin

åh berlin. nu blev jag lite avis. och karaokesugen.

2008-12-04 @ 16:13:34
Postat av: Klas

Det är rätt och riktigt. Jag känner på mig att 2009 blir något alldeles särskilt, så fira på ni som kan!

2008-12-08 @ 09:54:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback