En mycket känslig fråga

Den känsligaste frågan på en av mina arbetsplatser verkar vara:
Ska du gå hem nu?
Personerna som jag ställer frågan till blir genast spända och stressade och kommer alltid med ett försvarstal.
- Alltså jag brukar alltid sitta kvar längst. Alla andra går hem klockan 16.30, så idag tycker jag att jag också kan ta ut lite övertid.
Ett annat svar samma dag:
- Det är alltid jag som går hem sist härifrån. De andra verkar alltid ha så bråttom hem, men jag har massor att göra.
Tydligen så är det många på det där bygget som alltid går hem sist. Går de ut olika vägar tro eller hur fungerar det där?
Och vad tror de om mig? Att jag ska pinna raka vägen till chefen och skvallra?
Jag kan lugna er i så fall. Enda anledningen att jag frågar är för att vara lite social. Personligen skiter jag i om ni kommer till jobbet över huvud taget.

Kommentarer
Postat av: Mattias

Haha, mycket skoj!
Tycker du ska börja fråga "jaha kommer du först nu?" på morronen oxå och låtsas att du har varit där flera timmar .

2008-01-19 @ 00:08:11
Postat av: Anders

Du har inte funderat på vilket sätt du säger det på? Du vet tonfall och hållning säger det mesta ;)

2008-01-19 @ 10:18:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback