Jimmy Wixtröm har lite otur

 

- Jag har en jävla otur vad gäller vissa saker. Ta alla grejer som går sönder till exempel. Två telefoner i sjön inom loppet av en vecka.

- Vad sa försäkringsbolaget då? frågade jag.

- Jag tog det inte på försäkringen, jag är ingen snål jävel!

- Har du haft otur någon mer gång?

- De stal min oförsäkrade kamerautrustning för 180 000 kronor.

- Var tog de den då?

- Kenny Bräck och Janne Flash hade en fest fem mil utanför Eksjö långt ute i ödeskogen. Hela parkeringen var full med dyra bilar så in åt helvete. Min rostiga Volvo räckte inte ens till en backspegel på de där bilarna och så väljer tjuven att göra inbrott i just min bil.

 

Sedan kom Jimmy igång av sig själv…

- En gång hade jag mitt 300 teleobjektiv på stativet bakom nacken, men det skruvades upp och ramlade av så det gick sönder och sen mitt 70-200 objektiv som gick sönder i Leksands ishall. Jag kan förklara för dig hur det gick till. Det var i en trapp och det var ett stort steg, ett litet steg och ett stort steg igen och någonstans där i mattematiken tänkte jag fel och ramlade. Sedan klämde jag sönder mitt 16-35 mm objektiv i dörren.

- Vilken dörr?

- Bildörren såklart! Och sen när jag var hemma och skulle sova så råkade jag fan i mig ha ner datorn från nattduksbordet, men det var fortfarande otur att den skulle ligga just där just då.

- Ja du har lite otur ibland.

- Och så har vi ju Serbienincidenterna, de är värst. När jag skulle hoppa upp på Sven Lindvalls rygg så råkade jag knäa till hans kamera så han tappade den i backen och objektivet gick av. Då fick han mitt objektiv så budade vi ner ett nytt till mig. Det är ju ren och skär otur. Och sen dagen efter när jag skulle gå ombord på en båt, gick en kille in i mig så IR-sändaren till blixten ramlade av och trillade ner i vattnet efter två studs på bryggan. Alltså det är sån otur. Sånt händer ju bara inte! Sen dess har det nog fan varit bra, så nu blickar vi framåt!

 


Kommentarer
Postat av: Fiaah

Hej. Hoppas du får en bra dag=)

Postat av: M a m m a . J e s s i c a

Hej, allt bra?



(Intresserad av en ny bloggdesign? Kolla här då; http://jyees89.blogg.se/category/bloggdesign.html )

2008-07-08 @ 14:47:03
URL: http://jyees89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback